REKLAMA

Honda NT1100. Turystyk na bazie Afryki Twin jest coraz bliżej!

Pojawiły się kolejne informacje na temat modelu CB1100X, czyli motocykla turystycznego napędzanego silnikiem z CRF1100L. Motocykl otrzyma najprawdopodobniej nazwę NT1100.

honda cb1100x Aotoby

O tym motocyklu mówi się już od czasu, gdy Honda pokazała koncept CB4X na targach EICMA w Mediolanie, w 2019 roku. Ów koncept miał być połączeniem kilku motocykli w jednym – trochę turystykiem, trochę sportem, a trochę sprzętem adventure. Wpadający w oko design rozpalił natychmiast wyobraźnię dziennikarzy i już wkrótce zaczęły pojawiać się pierwsze wizualizacje dotyczące możliwych dróg rozwoju konceptu CB4X.

Przeczytaj również: Honda CB4X - wiele maszyn w jednym motocyklu

Dziennikarze japońskiego magazynu Autoby zaproponowali render sportowego turystyka zbudowanego na bazie CB4X. Nazwali go CB1100X (zdjęcie tytułowe), sugerując związek motocykla z CRF1100L Africa Twin. Okazuje się, że pomysły redaktorów Autoby były niemal w stu procentach trafione.

Do europejskich instytucji odpowiedzialnych za sprawy patentów i znaków towarowych, wpłynęła od Hondy aplikacja zastrzegająca dla tej firmy prawo do używania nazwy NT1100 w przypadku motocykli, części i akcesoriów motocyklowych. Może to oznaczać, że producent jest na najlepszej drodze do odrodzenia linii NT, a jako model bazowy wykorzystana zostanie dwucylindrowa rzędówka z CRF1100L Africa Twin.

Honda CB1300XAutoby

Co interesujące, procedura zgłaszania roszczenia do znaku towarowego wygląda zwykle tak, że producent ma już gotowy produkt, dla którego wybrał wstępną nazwę. Spodziewamy się, że NT1100 zobaczymy zatem jeszcze w tym roku.

Przeczytaj również: Honda CB1100X już w drodze

Przypadek zastosowania silnika 1100 cm3 w różnych motocyklach jest typowym dla Hondy działaniem, którego mogliśmy się spodziewać. Podobny ruch zastosowano przecież zarówno w przypadku linii NC (NC750X i S, Integra, X-Adv, Forza 750) jak i CB500 (CB500X, CMX500, CB500F). W przypadku silnika 1100 cm3 mamy już Africę Twin i CMX 1100 Rebel. Do szczęścia brakuje tylko turystyka.

Ten ruch jest dla Hondy konieczny – norma euro 5 wykurza serię VFR, zatem w ofercie turystyków, z których Honda słynie, pozostanie tylko Gold Wing. NT100 będzie najprawdopodobniej dysponował mocą i osiągami modelu CRF1100 – z 1084 cm3 osiągnie 101 KM. Mógłby w ten sposób gładko zastąpić VFR800X, który dysponuje niemal identyczną mocą (106 KM), ale znacznie niższym momentem obrotowym (75 Nm do 105 Nm w Afryce Twin).

Honda CB1300XAutoby

W modelu NT1100 zobaczymy zapewne pełen arsenał technologii Hondy, a zatem automatyczną dwusprzęgłową przekładnię DCT, system sterujący momentem obrotowym silnika HSTC, wheelie control, sześć trybów jazdy, a w opcji elektronicznie sterowane zawieszenie Showa.

Na koniec pozostaje jedno, za to bardzo ważne pytanie: kiedy premiera? Dotychczas nowości prezentowano podczas targów EICMA w Mediolanie. Teraz sytuacja jest zupełnie inna i trudno przewidzieć kiedy Honda zdecyduje się pokazać swoje asy. Niemal na pewno będzie to jednak motocykl na rok 2022.

Zobacz również:
48 minut – tyle wystarczyło, by cała limitowana seria 500 sztuk modelu KTM 1290 Super Duke RR została sprzedana. Chętnych było znacznie więcej, dlatego stworzono listę rezerwową.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA