[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ

Honda V4 Crosstourer

Jak wiadomo konkurencja w tej kategorii pozostawiła Hondę mocno w tyle - BMW R1200 GS rządzi od wielu lat, Yamaha Super Tenere wkroczyła na rynek ze sporym hukiem, podobnie Multistrada, a Honda ze swoim Varadero usunęła się nieco w cień. Dlatego przyszedł czas pokazać coś nowego. Oto Crosstourer V4.

W tej chwili jest to jedyna koncepcja ciężkiego podróżnego enduro z silnikiem V4. Normą staje się już elektronika rodem ze Star Treka choć kiedyś nikt jej nie potrzebował. Crosstourer pędzony jest znanym z VFR-y 1200 nowoczesnym piecem V4 o pojemności 1237 cm3. Moc ograniczona została do bagatela 130 KM a moment obrotowy ma wartość 126 Nm czyli jest nieźle. Do tego oczywiście dwusprzęgłowa skrzynia biegów z trzema trybami pracy, C-ABS i uwaga: kontrola trakcji. Oczywiście Honda dokłada jeszcze opowieści o świetnych praktycznych i nowoczesnych zegarach, wygodzie i wspaniałych zawieszeniach. Całość ma ważyć około 280 kg co pozwala spokojnie zakwalifikować je raczej do ciężkich turystyków. Te motocykle niestety mają coraz mniej wspólnego z pojęciem "enduro", No bo jak później wyciągnąć z błota lub podnieść, ważącego prawie 300 kg, napakowanego elektroniką i high-techem kloca? Poniżej pełna specyfikacja i galeria zdjęć.

REKLAMA




Silnik chłodzony cieczą, widlasty czterocylindrowy
Pojemność 1237 cm3
sśrednica x skok tłoka 81,0 x 60,0 mm
stopień sprężania 12,0:1
moc maksymalna  129 KM (95 kW) / 7750 rpm
maksymalny moment obrotowy 126 Nm / 6500 rpm
rozrząd DOHC 16 zaworów
zasilanie wtrysk paliwa PGM-FI ø44 mm
skrzynia biegów 6-biegowa, trzy tryby pracy skrzyni (D- normalny, S sportowy, manualny)
napęd wał
sprzęgło wielotarczowe mokre/ dwusprzęgłowe wielotarczowe mokre
rama aluminiowa
zawieszenie przód widelec USD 43 mm z regulacją napięcia wstępnego i tłumienia odbicia
zawieszenie tył centralny amortyzator gazowy Pro-link z regulacją napięcia wstępnego i tłumienia odbicia
opona przód 110/80ZR19
opona tył 150/70ZR17
kąt główki ramy/wyprzedzenie 28 stopni/107 mm
hamulce przód dwie tarcze o średnicy 310 mm, C-ABS
hamulce tył pojedyncza tarcza o średnicy 276 mm C-ABS
długość/szerokośc/wysokość 2,285 mm x 915 mm x 1,335 mm
rozstaw osi 1595 mm
prześwit 180 mm
wysokość siedzenia 850 mm
masa 275 kg/ 285 z DCT
zbiornik paliwa 21,5 l
ABS tak
Kontrola Trakcji tak

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij