REKLAMA

Honda X-ADV cudowne dziecko czy mały Frankenstein?

X-ADV to kolejny eksperyment Hondy. Tym razem motocykl łączy wizerunek dwukołowego SUV z elementami maszyny off-roadowej.

X-ADV to nowy typ motocykla, który kontynuuje długoletnią tradycję Hondy w tworzeniu  innowacyjnych konstrukcji. Maszyna łączy wizerunek dwukołowego SUV z elementami maszyny off-roadowej. Mamy tu więc zawieszenia o dużym skoku, duży rozstaw osi i silnik współpracujący z automatyczną skrzynią DCT.

Stylizacja modelu X-ADV stworzona została przez zespół badawczo-rozwojowy Hondy mieszczący się we Włoszech tak i uwydatnić ma ducha przygody. Śmiała linia pionowa tworzona przez przednią owiewkę łączy w sobie elegancję i twardy charakter. Zaś sylwetka jest bojowa i podkreśla odważny wygląd.

Przednią szybę X-ADV możesz regulować w pięciu pozycjach bez użycia narzędzi. Różnica wysokości pomiędzy jej skrajnymi położeniami wynosi 136 mm, a kąt pochylenia między nimi wynosi 11°.

Oświetlenie jest w całości wykonane w technologii LED.

Duży, kwadratowy zestaw wskaźników nawiązuje do rajdowego stylu CRF450 i i wyświetla wszystkie niezbędne informacje dookoła cyfrowego prędkościomierza i okrągłego obrotomierza.  

Podświetlany schowek pod kanapa ma 21 l pojemności i spokojnie mieści off-roadowy. Zamontowano tam również gniazdko ACC 12V.

Centralna podstawka z czujnikiem przechyłu należy do wyposażenie standardowego i pozwala zaparkować X-ADV na pochyłej powierzchni bez obaw o to, że motocykl się przewróci.

 X-ADV jest wyposażono w bezkluczykowy system Smart-Key, dzięki któremu kluczyk może pozostać w kieszeni kierowcy.

Na liście wyposażenia opcjonalnego są dwa kufry: 45-litrowy, zdolny pomieścić dwa kaski integralne, dostępny w czterech kolorach i wyposażony w oparcie. Mniejszy, o pojemności 35 l jest pokryty lakierem przypominającym aluminium i mieści jeden kask integralny. Dostępne są też tylny bagażnik, gmole, na stopy oraz podesty.

Motocykl dostępny będzie w jednej z dwóch standardowych i jednej z dwóch specjalnych opcji kolorystycznych: Digital Silver Metallic Matt Bullet Silver  Pearl Glare White – trzykolorowe malowanie inspirowane modelem Africa Twin Victory Red – malowanie w terenowym stylu znanym z modelu CRF

X-ADV wykorzystuje nową, stalową ramę rurową która umożliwia wygospodarowanie przestrzeni ładunkowej pod siodłem w połączeniu z tylną kanapą o szerokości 450 mm. Kąt pochylenia główki ramy oraz wyprzedzenie wynoszą 27° i 104mm, zaś rozstaw osi - 1590 mm.

Skręt kierownicy to 39° (promień skrętu wynosi 2,8 m), co zapewnia łatwość manewrowania w gęstym ruchu. Zawieszenie o dużym skoku – 153,5 mm z przodu i 150 mm z tyłu - idzie w parze z prześwitem wynoszącym 162 mm. Masa w stanie gotowym do jazdy (z płynami) wynosi 238 kg.

Siodełko umieszczone na wysokości 820 mm i szeroka kierownica umieszczona na wysokości 910 mm zapewnia wyprostowaną pozycję i wysoki punkt widzenia, co przekłada się na dobrą widoczność, zaś kształt siedziska pozwala łatwo dosięgnąć do podłoża. Niższe siedzenie umieszczone na wysokości 790 mm dostępne jest w opcji.

Widelec upside-down z lagami o średnicy 41 mm, typu cartridge ma regulację napięcia wstępnego sprężyny oraz tłumienia odbicia i dobicia. Pojedynczy tylny amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny współpracuje z aluminiowym wahaczem, poprzez układ Pro-Link.

Sprzęt toczy się na szprychowych kołach o średnicy 17 i 15 cali. Kostkowane opony poprawiają prowadzenie w terenie, a wentyle w kształcie litery L ułatwiają pomiar ciśnienia w oponach. Rozmiar opon to 120/70 R17 z przodu i 160/60 R15 z tyłu.

Podwójne, montowane radialnie czterotłoczkowe zaciski hamulców obejmują tarcze o średnicy 310 mm i wykorzystują system ABS.

Skrzynia DCT to w X-ADV wyposażenie standardowe. Przekładnia DCT wykorzystuje dwa sprzęgła – jedno do rozruchu oraz biegów 1., 3. i 5. Drugie zaś do biegów 2., 4., i 6. Wałek główny każdego ze sprzęgieł znajduje się wewnątrz drugiego. Każde sprzęgło jest niezależnie kontrolowane przez oddzielny układ elektryczno- hydrauliczny.

Skrzynia ma dwa tryby automatyczne oraz tryb MT do ręcznej zmiany biegów.

Silnik to chłodzony cieczą, 8-zaworowy twin SOHC o pojemności 745 cm3. Jego maksymalna moc wynosi 54,8 KM (40,3 kW) przy 6250 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy to 68 Nm przy 4750 obr./min.

Relatywnie długi skok tłoka i komory spalania o specjalnym kształcie w połączeniu z wałem o dużej bezwładności pozwalają osiągnąć wysoki moment obrotowy. Dwa wałki wyrównoważające niwelują wibracje wynikające z bezwładności przy wyższych obrotach, sprawiając że pracuje on ciszej, ale zachowując przy tym charakterystyczne dudnienie typowe dla silnika z wałem korbowym o wykorbieniach co 270 stopni . Średnica i skok tłoków wynoszą odpowiednio 77 i 80 mm. Przełożenie końcowe odbywa się poprzez łańcuch.

Piecyk zasilany jest pojedynczą przepustnicą o średnicy 36 mm i wtryskiem PGM-FI, zaś mieszczący 13,1 l zbiornik pozwala na pokonanie nieco ponad 300 km.

zobacz galerię

Zobacz również:
Norton to kolejna brytyjska marka po BSA i Royal Enfieldzie, która po upadku trafia w ręce Hindusów. Czy to szansa na ratunek dla brytyjskiej legendy?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA