Honda szykuje CL500 – następcę kultowego scramblera

CL500 ma być scramblerem opartym na konstrukcji CMX500 Rebel. Nazwa nie jest przypadkowa – odwołuje się do kultowego scramblera sprzed lat – CL350.

Honda CL500 Young Machine

Kilka dni temu informowaliśmy o motocyklu retro, nad którym pracować ma Honda. Model ten, nazwany roboczo CB1100 Hawk, napędzany ma być silnikiem z Afryki Twin. Motocykl miałby uzupełnić ofertę "custom" Hondy, gdzie dziś główną rolę grają CMX1100 Rebel i CMX500 Rebel. Wieści, które płyną z Japonii wskazują, że producent może pokazać w podobnym czasie nie jeden motocykl retro, a dwa.

Zdaniem dziennikarzy japońskiego magazynu Young Machine, trwają prace nad zupełnie nowym scramblerem, który wykorzystywać miałby silnik, ramę i zawieszenie Rebela 500. Sprzęt, jak przystało na scramblera, miałby 19-calowe przednie koło i wysoko poprowadzony wydech. Pojawiła się hipoteza, jakoby Honda miała dać temu modelowi oznaczenie CL500, nawiązujące do kultowej CL350.

Jeśli wierzyć renderingowi przygotowanemu przez Young Machine, scrambler CL500 będzie łączył nowoczesny styl, reprezentowany przez Rebela 500 z klasycznymi elementami, takimi jak okrągły reflektor, szprychowe koła, wysoki wydech, czy odbojniki na zbiorniku paliwa. W porównaniu do Rebela, tutaj kierowca siedział będzie znacznie wyżej, większy będzie także prześwit, co pozwoli pokonywać nieutwardzone drogi.

Pod względem silnikowym bez niespodzianek – w ramie pracować będzie dobrze znana dwucylindrowa rzędówka o pojemności 471 cm³ i mocy 46 KM. Generuje ona maksymalny moment obrotowy 43,3 Nm. Głównym konkurentem będzie Benelli Leoncino 500 Trail, który ma podobne parametry.

Trudno spekulować co do daty premiery CL500, szczególnie że producent na razie nie ujawnił oficjalnie żadnych danych. Niewykluczone jednak, że informacje pojawią się bliżej jesieni, przy okazji zapowiedzi nowości na rok 2023.

Przeczytaj także: Honda CB1100 Hawk.

Zobacz również:
REKLAMA