Horex Regina EVO. Zachwycający motocykl na stulecie marki

Model Regina pojawił się po raz pierwszy w 1950 roku i z miejsca stał się bestsellerem i ikoną swoich czasów. Horex postanowił sięgnąć do własnej legendy i pokazał współczesną odsłonę tego motocykla.

Pamiętacie Horexa? Tak, my też myśleliśmy, że niszowy niemiecki producent już dawno zniknął z rynku, ale okazuje się, że tak nie jest. Podczas targów Intermot Horex po raz kolejny udowodnił, że nie tylko żyje, ale nawet ma się całkiem nieźle.

Wśród nowości, które mogliśmy obejrzeć w Kolonii pojawił się także Horex Regina EVO – utrzymany w stylu retro motocykl zbudowany z ultralekkich materiałów. Mimo ascetycznego wyglądu spodziewamy się jednak horrendalnej ceny – po pierwsze dlatego, że to Horex, po drugie włókno węglowe nie należy do tanich komponentów.

Horex ReginaHorex

Z carbonu wykonano ramę jednośladu, to konstrukcja typu monocoque. Carbonowy jest również wahacz, stelaż siodła i wiele osłon i paneli. Z czarnym włóknem węglowym kontrastuje aluminiowy zbiornik paliwa. Konsekwencją zastosowania tak lekkich materiałów jest masa motocykla wynosząca zaledwie 133 kg.

Horex ReginaHorex

Horexa kojarzymy przede wszystkim z zastosowania volkswagenowskiego silnika VR6. Regina EVO całkowicie odchodzi od tej koncepcji. Motocykl napędzany jest singlem o pojemności 600 cm3 i mocy 48 KM. W kwestii zawieszenia postawiono na klasykę – z przodu zastosowano widelec teleskopowy o średnicy 43 mm, z tyłu amortyzator centralny, zarówno z przodu, jak i z tyłu dostępna jest regulacja napięcia wstępnego.

Horex ReginaHorex

Hamulce także nie wnoszą żadnej rewelacji – z przodu znalazły się dwie 260-milimetrowe tarcze z 2-tłoczkowymi zaciskami, z tyłu pojedyncza 240-milimetrowa tarcza, również z 2-tłoczkowym zaciskiem. Za układ odpowiada Beringer.

{% image id= align=left x=740 y=0 %}

A skąd w ogóle wzięła się nazwa Regina? Po raz pierwszy motocykl o tej nazwie pojawił się w roku 1950. Wówczas design tej maszyny uważany był za pionierski, przede wszystkim za sprawą wysmakowanej elegancji. Już w 1952 roku Horex Regina stał się bestsellerem, w sumie wyprodukowano około 83 000 sztuk. Na wiele lat model Regina stał się ikoną motocyklowego świata. Horex postanowił odwołać się do tamtej legendy, stąd właśnie charakterystyczny design retro i wybór jednocylindrowego silnika.

Horex ReginaHorex

Przeczytaj także: Horex VR6.

Zobacz również:
REKLAMA