Vitpilen i Svartpilen to szosowe maszyny dopełniające ofertę Husqvarny w segmencie szosowym. Podobnie jak 701 enduro i 701 supermoto także Vitpilen i Svartpilen napędzane są silnikiem znanym z KTM Duke 690.
Vitpilen to po szwedzku „biała strzała”, co nawiązuje nie tylko do kolorystki, ale też do stylu maszyny - jest to minimalistyczny neo Cafe Racer. Z kolei Svartpilen czyli „czarna strzała” jest maszyną bardziej, mroczną, niegrzeczną i utrzymaną w klimacie Scrambler. Przyznać trzeba jednak, że oba sprzęty mają coś w sobie.
401
Vitpilen i Svartpilen wyglądają całkiem inaczej, ale bije w nich to samo serce - 44 konna jednostka o pojemności 375 cm3. Silnik generuje 37 Nm przy 7 000 obr/min. W przednią 320 mm tarczę wgryza się radialny, czterotłoczkowy zacisk ByBre, a za odpowiednią prace hebli odpowiada dwukanałowy ABS Bosha. Zbiornik w oby modelach jest naprawdę mały – 9,5l. Zawieszenia to dzieło firmy WP. Vitpilen waży 148 kg, Svartpilen jest o 2 kg cięższy. Biała strzała została przyodziana w uliczne opony Metzeler M5, a czarna w szosówki Pirelli Scorpion Rally STR.
Cena każdej z tych maszyn to 27 300 zł
![]() |
![]() |
701
Pomysł na dwa różne designy jest ten sam. 701ki wyglądają bardzo podobnie co 401ki. Silnik to ten sam jednocylindrowiec co w Duke 690, 701 Supermoto i 701 enduro. Ma 75 KM przy 8 500 obr/min., 72 Nm przy 6 750 obr/min., niska waga, konkurencyjna cena, zawiasy WP, ABS który można wyłączyć, LEDowe lampy. Nie wiemy jak Husqvarna to zrobiła, ale Vitpilen 701 waży jedynie 9 kg więcej od 401ki. Możliwe, że to zasługa chromowo-molibdenowej ramy. Svartpilen to prototyp, który poznamy w 2019 r.
Cena Vitpilena 701: 43 100 zł
Sprawdź inne premiery prosto z EICMY