[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.4

Husqvarna Vitpilen i Svartpilen 2018

Husqvarna podczas targów EICMA zaprezentowała cztery ciekawe modele szosowe: Vitpilen 401, Vitpilen 701, Svartpilen 401 i prototyp Svartpilen 701.

Vitpilen i Svartpilen to szosowe maszyny dopełniające ofertę Husqvarny w segmencie szosowym. Podobnie jak 701 enduro i 701 supermoto także Vitpilen i Svartpilen napędzane są silnikiem znanym z KTM Duke 690.

Vitpilen to po szwedzku „biała strzała”, co nawiązuje nie tylko do kolorystki, ale też do stylu maszyny - jest to minimalistyczny neo Cafe Racer. Z kolei Svartpilen czyli „czarna strzała” jest maszyną bardziej, mroczną, niegrzeczną i utrzymaną w klimacie Scrambler. Przyznać trzeba jednak, że oba sprzęty mają coś w sobie.

REKLAMA

401

Vitpilen i Svartpilen wyglądają całkiem inaczej, ale bije w nich to samo serce - 44 konna jednostka o pojemności 375 cm3. Silnik generuje 37 Nm przy 7 000 obr/min. W przednią 320 mm tarczę wgryza się radialny, czterotłoczkowy zacisk ByBre, a za odpowiednią prace hebli odpowiada  dwukanałowy ABS Bosha. Zbiornik w oby modelach jest naprawdę mały – 9,5l. Zawieszenia to dzieło firmy WP. Vitpilen waży 148 kg, Svartpilen jest o 2 kg cięższy. Biała strzała została przyodziana w uliczne opony Metzeler M5, a czarna w szosówki Pirelli Scorpion Rally STR.
Cena każdej z tych maszyn to 27 300 zł

Vitpilen 401 Svartpilen 401

 

701

Pomysł na dwa różne designy jest ten sam. 701ki wyglądają bardzo podobnie co 401ki. Silnik to ten sam jednocylindrowiec co w Duke 690, 701 Supermoto i 701 enduro. Ma 75 KM przy 8 500 obr/min., 72 Nm przy 6 750 obr/min., niska waga, konkurencyjna cena, zawiasy WP, ABS który można wyłączyć, LEDowe lampy. Nie wiemy jak Husqvarna to zrobiła, ale Vitpilen 701 waży jedynie 9 kg więcej od 401ki. Możliwe, że to zasługa chromowo-molibdenowej ramy. Svartpilen to prototyp, który poznamy w 2019 r.
Cena Vitpilena 701: 43 100 zł

 

Sprawdź inne premiery prosto z EICMY

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij