REKLAMA

Hybrydowe motocykle Kawasaki coraz bliżej. Producent zastrzegł markę E-Boost

Kawasaki kończy proces wdrażania motocykla hybrydowego lub nawet całej linii takich jednośladów. Ostatnio producent zgłosił patent dotyczący nazwy E-Boost, która jednoznacznie kojarzy się z wcześniejszymi pracami nad zastosowaniem napędu elektrycznego.

kawasaki elektryczny Kawasaki
  • Prace nad napędem elektrycznym w Kawasaki wydają się być mocno zaawansowane.
  • Wcześniejsze projekty sugerują, że producent skupi się na napędzie hybrydowym.
  • Opatentowano markę E-Boost, która ma odnosić się do całej linii motocykli hybrydowych. 

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza historia elektrycznych prototypów motocykli Kawasaki i pomysłów na nie wygląda dość dziwnie. Dwa lata temu producent pokazał koncept takiej maszyny, ale wyglądało to trochę jak trolling – sprzęt dysponował mocą 27 KM i nie zachwycał bynajmniej żadnymi rewolucyjnymi rozwiązaniami technicznymi. No, może poza… skrzynią biegów, która, ze względu na specyfikę silnika, jest w motocyklu elektrycznym całkowicie bezużyteczna.

W ubiegłym roku Akashi zaprezentowało coś zupełnie innego – hybrydę, czyli połączenie napędu spalinowego i elektrycznego, którego zadaniem miało być wspomaganie tradycyjnego napędu. Tamten projekt miał dwa ciekawe rozwiązania – pierwszym była skrzynia biegów, łącząca silniki elektryczny i spalinowy za pomocą sprzęgieł jednokierunkowych.

Rozwiązanie takie pozwalało na wspólną pracę obu silników przy jednoczesnej możliwości niezależnego ich działania. Silnik elektryczny mógłby także pracować w trybie prądnicy. Pod względem konstrukcyjnym silnik elektryczny i spalinowy tworzyły kompaktowy zespół napędowy, nieróżniący się wymiarami od zwykłej rzędówki, co ułatwiało zastosowanie go w standardowym motocyklu.

Drugim interesującym rozwiązaniem był booster – uruchamiany guzikiem przy kierownicy system, który, w razie potrzeby, dostarczałby chwilowo pełną moc silnika elektrycznego. To mogłoby być przydatne w sytuacji kiedy orientujesz się, że masz do wyprzedzenia trzy ciężarówki, nie jedną. Co ciekawe, producent w jednym z licznych zgłoszeń patentowych ujawnił, że energia elektryczna magazynowana będzie w misternej sieci ogniw litowo-jonowych.

Z kolei opatentowana ostatnio nazwa E-Boost odnosić się ma nie tylko do elektrycznego boostera, jak można by sądzić, ale do całej linii motocykli zasilanych lub wspomaganych energią elektryczną, czyli zapewne także hybryd. Producent dość aktywnie promuje koncepcję Rideology, gdzie mowa o zastosowaniu hybryd w napędzie jednośladów. Spodziewamy się zatem, że ujawnienie pierwszych wersji produkcyjnych jest kwestią bliskiej przyszłości.

Przeczytaj także: Kawasaki pracuje nad niezwykłą hybrydą

Zobacz również:
Scram – taką nazwę nosił będzie nadchodzący model Royala Enfielda. Jak łatwo się domyślić, będzie to scrambler, a jego głównymi rywalami będą podobne motocykle Triumpha i Ducati.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA