Indian Chief to prawdziwa legenda wśród motocykli. Zaprezentowanie zupełnie nowej gamy motocykli z tej serii to chyba najlepszy sposób, aby uczcić stulecie historii tego modelu - Mike Dougherty, szef działu motocykli Indian.
Indian Chief był do tej pory ukłonem w stronę klasyki oraz nawiązaniem do historii najstarszej amerykańskiej marki motocykli. Jednak w tym roku to się zmieniło. Silnik Thunderstroke 116 w połączeniu z zadziornym wyglądem łączy terapię odchudzającą z ostrym pakowaniem. W sumie zaprezentowano trzy nowe modele z rodziny Chief:
- Indian Chief Dark Horse
- Indian Chief Bobber Dark Horse
- Indian Super Chief Limited
Każdy z nich bazuje na ponadczasowym zestawieniu stalowej ramy rurowej i potężnego silnika. We wszystkich trzech wersjach zastosowano V2 Thunderstroke 116, który dysponuje momentem obrotowym wynoszącym 162 Nm, a to oznacza nie tylko dobrą zabawę, atomowe przyspieszenia i krótkie życie dla opony, ale również ogromną elastyczność. Skrócony rozstaw osi (1626 mm), zupełnie nowa rama (kołyskowa z rur stalowych) oraz masa zredukowana do 304 kg wróżą lepszą poręczność oraz łatwiejsze prowadzenie. Tym bardziej, że zmiany nie ominęły zawieszeń - teraz z tyłu pracują dwa amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyn. Z kolei widelec teleskopowy ma golenie o śr. 46 mm i dysponuje skokiem wynoszącym 132 mm. Jest też dobra wiadomość dla niezbyt wysokich - kanapę umieszczono zaledwie 662 mm od ziemi.

Wszystkie modele z nowej gamy Indian Chief mają zbiornik paliwa o pojemności 15,1 litra, skrócony tylny błotnik, podwójny wydech, oświetlenie LED, bezkluczykowy zapłon, opony Pirelli Night Dragon oraz tempomat.
W prostocie siła, ale nie zapomniano o trzech trybach jazdy: Sport, Standard lub Tour, a bezpieczeństwo poprawia układ ABS.
W zegar o śr. 101 mm wbudowano kolorowy dotykowy ekran TFT z matrycą IPS i systemem Ride Command. Możesz go obsługiwać za pomocą przełączników na kierownicy lub dotykowego wyświetlacza. Do wyboru masz kilka interfejsów: w tym dwa różne ustawienia wskaźników, zestaw informacji o motocyklu i parametrach jazdy oraz nawigację z opcją zapowiedzi każdego manewru.
![]() |
![]() |
![]() |
W przypadku korzystania z interkomu motocyklowego, po podłączeniu telefonu za pomocą funkcji Bluetooth lub poprzez złącze USB, możesz sterować odtwarzaniem muzyki z poziomu systemu Ride Command. System umożliwia również wybranie ostatniego połączenia, dostęp do kontaktów, klawiatury numerycznej oraz przeglądanie wiadomości tekstowych. Po sparowaniu z telefonem będziesz także otrzymywał powiadomienia o połączeniach przychodzących z możliwością ich odbierania lub odrzucania bezpośrednio za pomocą systemu Ride Command.
Zobacz również: test BMW R18