Isdera Twincycle 150i. Najbardziej odjechany motocykl we Wszechświecie

Ten motocykl jest tak inny niż wszystko, co znasz, że budzi niepokój. To przykład jak daleko można posunąć się w irracjonalności, jeśli tylko nie ma ograniczeń. 

Isdera Twincycle Isdera
  • Isdera to niemiecka firma, producent supersamochodów.
  • Twórca Isdery, Eberhard Schulz, współpracował z BMW.
  • Model Isdera Twincycle 150i, ma unikalną konstrukcję i silnik KTM V2.

REKLAMA

REKLAMA

Konstruktorem tego przedziwnego motocykla jest Eberhard Schulz – genialny inżynier i twórca niezwykłej, by nie rzec kultowej marki Isdera (Ingenieurbüro für Styling Design und Racing). Założona w 1983 roku firma specjalizuje się w produkcji superaut. Modele takie jak Commendatore, Spyder, czy Silver Arrow możemy znać bardziej z gier komputerowych, czy obrazków w gumach Turbo niż ulic.

Inżynier Schulz nie poprzestaje jednak na projektowaniu tylko samochodów. To właśnie on odpowiada za koncept motocykla turystycznego BMW Futuro, zaprezentowany w 1980 roku. Ale w porównaniu z tym, co Schulz wymyślił później w ramach swojej marki Isdera, tamten sprzęt wydaje się ugrzeczniony, wręcz nudny.

Tym, co zaszokowało motocyklowy świat była, zaprezentowana w 2016 roku, Isdera Twincycle 150i – trójkołowy, dwuosobowy pojazd, który, podobnie jak inne współczesne trójkołowce, pochyla się w zakrętach. Podstawową różnicą między Twincycle a, na przykład Nikenem, jest to, że kierowca i pasażer Isdery siedzą obok siebie, na dwóch osobnych motocyklowych kanapach, w, jak się wydaje, koszmarnie niewygodnej pozycji.

Przeczytaj także: Royal Enfield concept KX

REKLAMA

Za sterowanie tym wehikułem odpowiada jednak tylko kierowca siedzący po lewej stronie. Do napędu Isdery Twincycle wykorzystany został V-twin KTM o pojemności 1301 cm3 i mocy 170 KM. Motocykl nie jest dostępny w sprzedaży, Eberhard Schulz stworzył go wyłącznie jako koncept. Może i szkoda, wyobrażam sobie jak bardzo taki sprzęt ubarwiłby motocyklowy świat. A tak przy okazji – ciekawe czy jako trójkołowiec z rozstawem przednich kół przekraczającym 460 mm, byłby dostępny na prawo jazdy kategorii B?

Zobacz również:
Zaledwie miesiąc po premierze nowego GSX-S-a 1000 Suzuki prezentuje bliźniaczy model GSX-S 950. Oto nowy konkurent wśród nakedów klasy 900.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA