[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.3

Italjet Dragster, czyli Ninja H2 wśród skuterów

Łazik marsjański, motocykl przyszłości a może dzieło sztuki? Nie, to włoski skuter Italjet Dragster! Bike wyróżnia się agresywnym designem, kratownicową ramą, przednim gazowym amortyzatorem, oponami Pirelli Diablo Rosso i mnóstwem części wykonanych z aluminium. 

Włoski producent Italjet wpadł na pomysł by zaprojektować skuter wyglądem przypominający sportowego przecinaka. Nawet jeśli wolisz motocykle od skuterów, to jestem pewny, że obok Dragstara nie przejdziesz obojętnie.

Dragstar będzie dostępny w dwóch wersjach 125cm3 i 200cm3. Pierwsza generuje 14,9 KM przy 10 000 obr/min, a druga 19,8 KM przy 8250 obr/min. Moment obrotowy? Odpowiednio 12,5 Nm i 17 Nm. Jednocylindrowe silniki chłodzone są wodą. Italjet twierdzi, że prędkość maksymalna Dragstarów będzie wynosiła 125 km/h. Plotki głoszą, że tą samą jednostkę Aprilia wykorzystała w swoim retro skuterze Scomadi. 

REKLAMA

Zobacz też: Rozpoznaj motocykle po szczegółach [QUIZ]

Skuter przypomina pojazd z filmu sci-fi. Ogromne wrażenie robi przede wszystkim przedni wahacz pchany, odkryta kratownicowa rama i ostre niczym brzytwa kształty owiewek. Moją uwagę zwróciły gazowe amortyzatory i agresywna LED-owa lampa z przodu. Dragster swoje sportowe ambicje prezentuje w każdym najmniejszym detalu. Do gustu szczególnie przypadła mi designerska kanapa i czy tak fajne detale jak osłony klamek z wbudowanymi kierunkowskazami. Jest tylko jedna, jedyna rzecz, która moim zdaniem psuje wygląd Dragstara - wydech. Zerknijcie na zdjęcia... Szokować może też brak kokpitu i licznika.

Na pierwszy rzut oka Italjet sprawia wrażenie ciężkiej maszyny, ale nie jest tak źle jakby się mogło wydawać. Wersja ze słabszym silnikiem waży 108 kg, a mocniejsza jest od niego o 4 kg cięższa. Włosi nie zdradzają czy liczby te dotyczą pojazdu gotowego do jazdy.

Zobacz też: Jaki kask motocyklowy wybrać? Test 14 kasków integralnych

Italjet to włoska firma, znana z wyścigów. Te maszyny od zawsze wyróżniały się na tle konkurencji. Tak jest i tym razem. Nowy Dragster wygląda niczym skuterowa wersja Kawasaki Ninja H2. 

Pytanie tylko czy dokładnie tak będzie wyglądała, która trafi do sprzedaży? Bardzo prawdopodobne, biorąc pod uwagę, że poprzednia wersja Dragstara wyglądała równie kosmicznie.

zobacz galerię

Zobacz również:
Hindusi z Bajaja nie zamierzają odpuszczać! Nową bronią w ich arsenale jest model Pulsar w dwóch wersjach: naked - NS 200 oraz obudowany RS 200.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij