Jak szybko pojedzie Harley-Davidson Pan America? Ten test mówi wszystko!

Najmocniejszy silnik Harleya-Davidsona – Revolution Max, sprawia że Pan America potrafi być naprawdę szybki. Jak szybki? Sprawdzili to niemieccy dealerzy na jednej z autostrad bez ograniczenia prędkości.

Harley-Davidson Pan America Youtube/ScreenShot

Pan America, choć zaprezentowany oficjalnie w lutym, ma jeszcze długą drogę do salonów sprzedaży. W tej chwili trwają prezentacje dla dealerów i testy dziennikarskie. To okazja by dowiedzieć się czegoś więcej o motocyklu, który zadziwił branżę dwukrotnie – pierwszy raz gdy pojawił się jako koncept, drugi kiedy ujawniono imponujące parametry techniczne.

Pracownicy niemieckiego dealera Thuderbike sprawdzali możliwości modelu Pan America w warunkach offroadowych. Zanim jednak tam dotarli, przegonili motocykl po autostradzie, na której nie obowiązywał limit prędkości. Mniej więcej w 1:35 na prędkościomierzu motocykla pojawia się wartość 224 km/h i wcale nie wygląda na to, by sprzęt się jakoś specjalnie męczył.

REKLAMA

REKLAMA

Taki wynik wcale nie musi dziwić, jeśli weźmie się pod uwagę, że do napędu tego jednośladu wykorzystano chłodzonego cieczą V-Twina Revolution Max o mocy 150 KM i nieco ponad 127 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To najmocniejsza jednostka napędowa w arsenale producenta. Gotowy do jazdy Pan America waży 228 kg, co uzyskano między innymi przez wykorzystanie silnika jako elementu nośnego i zastosowanie lekkiej ramy.

Revolution Max 1250 wyposażony jest w sterowany komputerowo system zmiennych faz rozrządu – VVT (Variable Valve Timing), zarówno na wałku rozrządu zaworów ssących, jak i wydechowych. Technologia ta ogólny zakres użytecznych obrotów, w których dostępna jest maksymalna moc i moment obrotowy silnika. Układ VVT poprawia także zużycie paliwa i zwiększa tym samym zasięg.

Ciekawym rozwiązaniem, zastosowanym w modelu Pan America jest system Adaptive Ride Height, który aktywnie steruje wysokością zawieszenia w zależności od warunków. Podczas dohamowywania zapobiega nurkowaniu podnosząc przód, a w czasie przyspieszania lekko podnosi tył. System ułatwia także zajmowanie miejsca na kanapie, obniżając motocykl o 25-50 mm (w zależności od automatycznie wybranego napięcia wstępnego sprężyny amortyzatora tylnego, które określa wysokość zawieszenia, gdy motocykl jest w ruchu).

Harley-Davidson Pan America to jak dotąd najlepiej wyposażony pod względem elektroniki motocykl tego producenta. Na pokładzie znalazł się bogaty pakiet systemów elektronicznych wspomagających kierowcę – Cornering Rider Safety Enhancements: elektronicznie połączone hamulce z działaniem w zakręcie (C-ELB - Cornering Enhanced Electronically Linked Braking), układ ABS z działaniem w zakręcie (C-ABS - Cornering Enhanced Antilock Braking System), system kontroli trakcji z działaniem w zakręcie (C-TCS - Cornering Enhanced Traction Control System), system kontroli poślizgu z działaniem w zakręcie (C-DSCS - Cornering Enhanced Drag-Torque Slip Control System), system kontroli poślizgu z działaniem w zakręcie (C-DSCS - Cornering Enhanced Drag-Torque Slip Control System), a także siedem trybów jazdy, w tym dwa z możliwością ustawień własnych: Rain (Deszcz), Road (Droga), Sport, Off-Road, Custom Off-Road, Custom A, Custom B.

Cena podstawowej wersji modelu Pan America wyniesie około 72 000 zł. 

Przeczytaj także: Harley-Davidson Pan America - dane techniczne, zdjęcia

Zobacz również:
1,5 m – takiej odległości od wyprzedzanego jednośladu chcieliby posłowie KO. Choć inspiracją do pomysłu było bezpieczeństwo rowerzystów, na zmianie skorzystają także motocykliści i motorowerzyści.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA