Podobnie jak inne napędy BMW, silnik C 400 X to starannie przemyślana konstrukcję. By uzyskać kompaktowe wymiary całego zespołu napędowego, konstruktorzy zastosowali chłodzoną cieczą jednostkę z poziomym, skierowanym do przodu cylindrem. Takie rozwiązanie zaoszczędziło miejsce, umożliwiło niskie umieszczenie silnika i zoptymalizowało wyważenie pojazdu.
W konstrukcji szczególny nacisk położono na optymalną wydajność przy niskich obrotach, efektywne spalanie i minimalizację tarcia. Płynną pracę singla zapewnia wałek wyrównoważający umieszczony nad wałkiem rozrządu napędzającym go za pośrednictwem zębatki. Obraca się on w kierunku przeciwnym do wałka rozrządu, przez co niemal idealnie równoważy siły bezwładności, a tym samym maksymalnie redukuje wibracje. Jednostka napędowa połączona jest z zawieszeniem za pośrednictwem metalowo-gumowymi tulei co też niweluje część wibracji. Czterozaworowy silnik zasilany jest wtryskiem paliwa z przepustnica o średnicy 40 mm. Jednostka ma układ smarowania z mokrą miską olejową, bardzo efektywny układ chłodzenia i waży około 47 kg. Bezstopniowa przekładnia CVT jest praktycznie bezobsługowa zaś nad bezpieczeństwem jazdy w trudnych warunkach czuwa układ kontroli stabilności (ASC).
![]()
Rama z rur stalowych to zupełnie nowa, zapewniająca wysoką sztywność skrętną konstrukcja. Uzupełnia ją żeliwny element przy łożysku wahacza, nadający całej konstrukcji wysoką stabilność. Geometria zawieszenia zbliżona jest do motocykla co w połączeniu z dopracowanymi zawieszeniami przekłada się na doskonałą zwrotność, poręczność i stabilność przy dużych prędkościach.
Przednie, 15 calowe koło prowadzone jest przez klasyczny widelec teleskopowy z goleniami o średnicy 35 mm i skoku 110 mm. Za zawieszenie i amortyzację tylnego koła o średnicy 14 cal odpowiadają dwa bezpośrednio mocowane amortyzatory o skoku 112 mm. Maszyna toczy sie na aluminiowych felgach a rozmiar opon to 120/70-15 z przodu i 150/70-14 z tyłu.
BMW C 400 X wyposażono w specjalnie zaprojektowany układ hamulcowy wsparty systemem ABS. Ważący zaledwie 700 gramów dwukanałowy ABS Continental MK 100 MAB umożliwia niezależne sterowanie obwodami hamulców w kole przednim i tylnym. Z przodu pracuje dwutarczowy hamulec z tarczami o średnicy 270 mm i dwoma radialnie mocowanymi, pływającymi zaciskami czterotłoczkowymi. Z tyłu straż pełni pojedyncza tarcza o średnicy 265 mm z pływającym zaciskiem jednotłoczkowym. Całość uzupełniają przewody hamulcowe w stalowym oplocie.
Skuter wyposażony jest w wydajną instalację elektryczną z magistralą CAN (Controller Area Network). Dzięki temu rozwiązaniu zestaw wskaźników, ABS oraz sterownik silnika, elektroniczny immobilizer i opcjonalny system alarmowy (DWA) są ze sobą połączone. Standardowym elementem wyposażenia jest też gniazdko elektryczne. Można z niego korzystać na przykład do ładowania telefonu komórkowego podczas jazdy, przy jednoczesnym połączeniu z systemem komunikacji BMW Motorrad w kasku kierowcy za pośrednictwem złącza Bluetooth.
Elektryka zaprojektowana jest w taki sposób, aby całe opcjonalne wyposażenie elektryczne (podgrzewane manetki, system alarmowy) można było łatwo montować w ramach doposażenia skutera. Dotyczy to także opcjonalnych akcesoriów oraz pojedynczych elementów wyposażenia.
Wskaźniki C 400 X nie ograniczają się pełnienia podstawowej funkcji lecz mają znacznie szerszą paletę funkcji w porównaniu z konkurentami. W oczy rzuca się duży i czytelny ekran LCD ze zintegrowanym wyświetlaczem obrotów silnika i analogowym prędkościomierzem. Widać też niezbędne kontrolki – ABS, silnika i poziomu oleju. Szczególny nacisk położono na czytelność wyświetlanych informacji i wyeliminowanie refleksów świetlnych na ekranie. Z tego względu podświetlenie analogowego prędkościomierza oraz ekranu LCD ma kolor pomarańczowy co ułatwia odczyt informacji.
Zestaw wskaźników obejmuje też komputer pokładowy oferowany w standardzie. Dostarcza on informacje o pokonywanych trasach, a także inne dane, między innymi odległość pozostałą do miejsca docelowego oraz temperaturę otoczenia.
Dzięki Connectivity, nowemu, opcjonalnemu elementowi wyposażenia, który obejmuje zestaw wskaźników z 6,5-calowym kolorowym wyświetlaczem TNF i nowy, udoskonalony multikontroler, możliwy jest szybki i precyzyjny dopływ informacji. Tym sposobem po podłączeniu za pośrednictwem łącza Bluetooth smartfonu i kasku z systemem komunikacji z wyświetlaczem TFT, podczas jazdy można wykonywać połączenia telefoniczne lub słuchać muzyki. Na tym etapie nie potrzebna jest żadna aplikacja, w ofercie jest jednak bezpłatna aplikacja BMW Motorrad Connected App obejmująca wygodny w obsłudze system nawigacji z czytelnymi strzałkami, z którego można korzystać bezpośrednio z poziomu wyświetlacza TFT (można ja pobrać bezpłatnie w sklepie Google lub Apple App). Aplikacja zawiera tez przydatne funkcje dodatkowe, takie jak dziennik trasy oraz kompleksowe statystyki i informacje dotyczące jazdy. Podstawowy system nawigacji z pewnością spełni wszystkie oczekiwania użytkowników, umożliwiając sprawną organizację codziennych dojazdów i krótkich wycieczek bez konieczności zakupu dodatkowych urządzeń.
Za sprawą dopracowanej owiewki skuter doskonale chroni przed wiatrem i złą pogodą, zapewnia tez spokój za sterami i pozwala na dłuższą jazdę z wysoką prędkością. Gdyby jednak dla kogoś ochrona była za mała, zawsze może sięgnąć po wyższą owiewkę akcesoryjną. Kanapa ulokowana jest na wysokości 775 mm, dzięki czemu maszyna dobrze sprawdza sie tez jak pojazd dla wysokich kierowców. W opcji jest tez kanapa obniżona do 760 mm.