Jeszcze bardziej PRO. Yamaha prezentuje nową, torową R1 GYTR

O ile R1 jest ekscytującym motocyklem sportowym, w wersji GYTR to prawdziwy demon toru. Wersja ta jest tak zmodyfikowana, że nie ma prawa wyjechać na drogę publiczną.

Yamaha R1 GYTR Yamaha

Yamaha R1 to motocykl wyścigowy, cieszący się światową sławą. Jak więc nazwać Yamahę R1 z bogatym pakietem fabrycznych akcesoriów zaprojektowanych specjalnie na tor? Zanim zaczniecie wymyślać fikuśne nazwy, zmartwimy was – Yamaha po raz kolejny nadała takiemu sprzętowi nazwę GYTR.

Można by powiedzieć, że to najgorsza nazwa na świecie, ale każdy kto choć trochę interesuje się motocyklami wie, że GYTR to skrót od Genuine Yamaha Technology Racing – działu producenta, który zajmuje się dopieszczaniem i tak prawie idealnych sportowych maszyn z Iwata.

R1 GYTR to motocykl bez homologacji drogowej. Podobnie jest dziś także z R-szóstką, która ze względu na niespełnienie normy Euro5 dostępna jest wyłącznie w wersji torowej. Podstawą R1 GYTR jest standardowa wersja R1, którą można potraktować niczym puste płótno malarskie, by za pomocą środków artystycznych, którymi są części GYTR, zbudować własne arcydzieło. Najbardziej zauważalnym elementem tej wersji są śnieżnobiałe plastiki gotowe przyjąć na siebie logotyp każdego sponsora lub najbardziej fikuśny schemat malowania.

Standardowy wydech został zastąpiony przez Akrapa, zaś przeprogramowany sterownik silnika dbać ma o lepszy stosunek powietrza do paliwa. Sama jednostka napędowa otrzymała zestaw osłon chroniących ją oraz skrzynię biegów przed skutkami upadku. Oprócz akcesoryjnego ECU, R1 GYTR ma także szereg elementów niezbędnych na torze – wiązkę przewodów GYTR, przewód interfejsu PC do odczytu danych, emulator ABS GYTR oraz włącznik GYTR, który zastępuje fabryczny zapłon i kluczyk.

Mniej zauważalne, ale za to najważniejsze zmiany zastosowane w R1 GYTR kryją się w podwoziu. Gumowe przewody hamulcowe zastąpiono elementami w stalowym oplocie. Stalowe tłoki GYTR dociskają klocki Brembo Z04. Pozostałe elementy to opony Bridgestone RS11, bezkluczykowy korek wlewu paliwa, inna kierownica, osłona tylnej zębatki w kształcie płetwy rekina, osłona przedniej dźwigni hamulca.

Dopełnieniem zmian jest skrzynia biegów, w której zastosowano 15-zębową zębatkę przednią i 42-zębową zębatkę tylną. Dzięki temu motocykl lepiej przyspiesza. Jeśli ten gruby zestaw modyfikacji to wciąż dla ciebie za mało, Yamaha oferuje linię akcesoriów GYTR Pro, dzięki której będziesz mógł jeszcze mocniej wyśrubować osiągi swojej R1.

Przeczytaj także: Yamaha R1 GYTR wyprzedana w dobę!

Zobacz również:
REKLAMA