KTM 1290 Super Adventure R 2021. Opis, zdjęcia cena

Geny wersji S, ale ze zmienionym zawieszeniem, wyposażeniem i… bez adaptacyjnego tempomatu. KTM zaprezentował model Super Adventure R.

  • Nowy KTM 1290 Super Adventure R ma nieco inne zawieszenie i elektronikę.
  • Producent nie wspomina o adaptacyjnym tempomacie.
  • Ceny modelu 1290 Super Adventure R zaczynają się od około 84 tys. zł. 

REKLAMA

KTM zaprezentował bardziej offroadową wersję modelu Super Adventure S – Super Adventure R. Zmianą, która rzuca się w oczy najmocniej jest inny kształt przednich plastików, które ukrywają obniżony zbiornik paliwa, a właściwie dwie z trzech jego części. Podobny zabieg KTM zastosował już w modelu 790 Adventure. Pojemność baku nie zmieniła się – dalej wynosi 23 litry.

Konstrukcyjnie Super Adventure R bazuje rzecz jasna na wersji S – główka ramy poszła o 15 mm do tyłu, wahacz wydłużono, zmieniono także kształt głowic silnika, przez co jednostka napędowa umieszczona jest w ramie nieco niżej niż w poprzedniku.

Przeczytaj także: KTM 1290 Super Adventure S.

2021 KTM Super Adventure RKTM
2021 KTM Super Adventure RKTM
2021 KTM Super Adventure RKTM

Zawieszenie o skoku 220 mm to oczywiście dzieło WP. Z przodu pracuje widelec XPLOR, z tyłu amortyzator PDS, zarówno przód jak i tył jest w pełni regulowany. Przednie koło ma średnicę 21 cali.

Rolę kokpitu pełni elektroniczny wyświetlacz TFT o przekątnej 7 cali. Poprawiono rozmieszczenie przycisków, dzięki czemu obsługa systemów motocykla ma być teraz łatwiejsza.

W ramie Super Adventure'a R pracuje widlasta dwójka o pojemności 1301 cm3, mocy 160 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 137 Nm. Masa jednostki napędowej spadła o około 1,5 kg, głównie dzięki modyfikacjom osłon i zmianie systemu obiegu oleju. Nowy jest także sposób organizacji systemu chłodzenia – dwie nowe chłodnice pozwolą zredukować ilość gorącego powietrza, które opływało nogi kierowcy.

2021 KTM Super Adventure RKTM
2021 KTM Super Adventure RKTM
2021 KTM Super Adventure RKTM

Podobnie jak w wersji S, także w R za sterowanie elektroniką odpowiada sześcioosiowy moduł IMU – korzysta z niego kontrola trakcji oraz działający w terenie ABS. Podobnie jak w wersji S, także tutaj nabywca może liczyć na przebogaty pakiet opcji dodatkowych. Zostały one podzielone na dwa pakiety – Rally i Techniczny.

W pakiecie Rally znalazły się dodatkowy tryb jazdy Rally, dziewięciostopniowa regulacja uślizgu tylnego koła i regulacja reakcji przepustnicy. Pakiet Techniczny obejmuje Quickshifter +, system zapobiegający blokadzie tylnego koła przy redukcji biegu (MSR), kontrolę wheelie, adaptacyjne światło stopu i wszystkie funkcje pakietu Rally.

W oficjalnych informacjach o modelu Super Adventure R producent nie wspomina o swojej dumie – adaptacyjnym tempomacie. Nie byłoby to nawet dziwne (w końcu to motocykl przeznaczony do jazdy w terenie), gdyby nie fakt, że pod reflektorem znalazło się miejsce na moduł radaru.

Ceny modelu Super Adventure 1290 R zaczynać się będą od około 84 tys. zł.

zobacz galerię

Zobacz również:
Speed Triple 1200 RR, mimo zadziornego przydomka, nie będzie raczej typowym sportbike'iem – tę cechę producent pozostawia nowej Daytonie. Częściowa owiewka i okrągły reflektor nadadzą motocyklowi sznytu retro.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA