[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ

KTM 390 Adventure nowe turystyczne enduro pomarańczowych.

Na ten motocykl czekaliśmy od dłuższego czasu. KTM 390 Adventure powiększa ofertę pomarańczowych w klasie turystycznych enduro.

Do napędu tego motocykla wykorzystano dobrze znany jednocylindrowy silnik z Duke 390. Dla przypomnienia, jest to singiel o pojemności 373 cm3, wyposażony w rozrząd DOHC i zasilany wtryskiem paliwa. Osiąga on moc 43 KM przy 9000 obr/min i 37 Nm momentu przy 7000 obr/min. Dzięki temu motocykl można prowadzić mając prawo jazdy kategorii A2

Niewielka masa 158 kg bez paliwa w połączeniu z niezłymi osiągami silnika wróży dynamiczną jazdę. Jeśli jednak chcesz jeszcze bardziej podkręcić tempo zafunduj sobie opcjonalny quickshifter +.

KTM przyzwyczaił nas do technologicznych nowinek, dlatego nie bądź zdziwiony, że w jego kokpicie króluje kolorowy wyświetlacz TFT, który można sparować z aplikacją KTM MY RIDE. Tradycyjnie wszystkie przyciski na kierownicy są podświetlane.

 

REKLAMA

W 390 Adventure zastosowano dwukanałowy ABS dostarczany przez firmę Bosch i wyposażony w tryb offroad. W ten sposób, po zjechaniu z asfaltu, całkowicie wyłączasz działanie systemu w tylnym kole i zmieniasz charakterystykę działania przedniego hamulca. 

W przypadku ramy Austriacy pozostają konserwatystami. Kręgosłupem motocykla jest stalowa, kratownicowa rama, która jak zapewnia fabryka zapewnia odpowiednią sztywność dla tej klasy maszyn nawet jeśli motocyklem podróżuje dwójka osób wraz z bagażami. Maszyna ma rozstaw osi wynoszący 1430 (± 15,5 mm) a kąt główki ramy to 63,5 stopnia.

Wahacz jest aluminiowym odlewem z charakterystyczną dla większych modeli pomarańczowych kratownicową konstrukcją. Podobno motocykle przejechały mnóstwo kilometrów, zanim dopasowano do nich zawieszenia pochodzące z firmy WP Suspension. Z przodu jest to widelec  upside-down WP APEX 43 mm (od podstaw opracowany dla maszyn Enduro). Tłumienie dobicia i odbicia mogą był łatwo zmieniane za pomocą pokręteł w korkach górze widelca. Z tyłu za zachowaniem tylnego koła dba centralny amortyzator WP APEX, mający regulację napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia. Skok obu zawiasów to 170 mm z przodu i 177 mm z tyłu. 

Jestem pewien, że wygląd nowego KTM-a 390 Adventure przypadnie wam do gustu, bo maszyna  przypomina zwycięzcę mistrzostw KTM 450 Rally. Na razie nie znamy cen nowego Adventure. Sądząc jednak po 390 Duke nie powinny być one wygórowane.  

 

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Po premierach Kawasaki H2 i Kawasaki H2SX pytanie brzmiało nie "czy", tylko "kiedy" przyjdzie czas na Kawasaki Z 1000 doładowane mechaniczną sprężarką. I oto jest.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA