[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
4.8

KTM 690 SMC-R i 690 Enduro R 2019

Lubisz slajdy, jazdę na gumie i stoppie? A może wolisz off-road, błoto, szuter i piach? Odświeżone KTMy 690: Enduro R i SMC-R z pewnością wpadną ci w oko!

W odświeżonych modelach na 2019 rok, Austriacy przede wszystkim uaktualnili silnik o najnowszą generację LC4, którą znamy z Duke'a 690 i z motocykli Husqvarny z serii 701. Jednocylindrówka ma pojemność 693 cm3, rozwija moc 75 KM przy 8500 obr/min oraz moment obrotowy 73 Nm przy 6750 obr/min.

Znaczącą zmianą jest też rozbudowany pakiet elektroniki, czyli coś czego brakowało w poprzednich wersjach. Maszyny mają teraz ABS na winkle (z funkcją wyłączenia), quickshifter (góra, dół) i 2-stopniową kontrolę trakcji. Są też zmienne tryby jazdy - Street/Sport dla SMC-R i Street/Off-road dla Enduro R.

REKLAMA

Zobacz też: REV'IT! - przewaga dzięki technice

 

Sylwetka maszyn sprawia wrażenie zgrabniejszej i węższej w stosunku do wersji poprzedniej. Teraz stylistyką bardziej przypominają crossową serię SX-F. Jeśli chodzi o masę to Supermoto SMC-R waży na sucho 147 kg, a Enduro R tylko o kilogram mniej. Charakterystyczna kratownicowa rama pozostała bez zmian. Zmienił się za to schowany w zadupku bak, który jest większy i mieści teraz 13,5 l paliwa. 

Za zwieszenie nowych pomarańczy odpowiada austriacka firma WP. W supermoto pracuje regulowany widelec z serii Apex o średnicy goleni 48 mm i skoku 215 mm. Za tył odpowiada monoshock WP o skoku 240 mm. Enduro R uzbrojono w zawiasy, które lepiej sprawdzą się w terenie. Austriacy wyposażyli R-kę w regulowany upside-down WP z serii Xplor o skoku 250 mm z przodu i 250 mm z tyłu

Zobacz też: Zgadnij jaki to motocykl [QUIZ]

REKLAMA

 

Wersja supermoto wyróżnia się też ostrzejszymi hamulcami. Z przodu działa czterotłoczkowy, radialny zacisk Brembo współpracujący z tarczą o średnicy 320 mm. Za hamowanie przedniego koła w wersji off-roadowej odpowiada tarcza 300 mm i dwutłoczkowy zacisk Brembo. 

REKLAMA

 

KTM 690 SMC-R

 

KTM 690 Enduro R

zobacz galerię

Zobacz również:
Tak, tak, to wcale nie jest żart. 25 lat temu, w listopadzie 1994 roku, na rynku pojawił się pierwszy numer „Motocykla”. Przez tych 300 miesięcy świat przyspieszył, podobnie jak współczesne motocykle. Przez 2,5 dekady przygotowaliśmy dla Ciebie 299 numerów naszego magazynu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij