KTM Brabus 1300R. Piekielnie szybki, nieziemsko piękny i absurdalnie drogi

Markę Brabus doskonale znają fani tuningu, szczególnie tego spod znaku Mercedesa. Jeden z najbardziej znanych tunerów na świecie tym razem stworzył potwora na dwóch kołach – Brabusa 1300R.

Fanom motoryzacji marki Brabus przedstawiać nie trzeba. Każdy Mercedes, który oznaczony jest logotypem tej marki, ma absurdalnie mocny silnik i osiągi godne raczej statku kosmicznego, niż samochodu. Mercedes, w uznaniu profesjonalizmu i technicznej doskonałości tunerów Brabusa, zezwala na zastąpienie własnych logotypów znakami tunera.

Brabus 1300RBrabus

Tym razem Brabus podjął się zupełnie nowego projektu – mniejszego, lecz nie wciąż spektakularnego. Na bazie KTM 1290 SuperDuke EVO niemieccy inżynierowie stworzyli pierwszy w historii własnej firmy jednoślad – Brabus 1300R. Inaczej niż ma to miejsce w przypadku samochodów, tutaj skupiono się przede wszystkim na stylistyce, która, podobnie jak mechanika, jest bardzo mocną stroną Brabusa. Stąd właśnie decyzja o wyborze bazy – 1290 Super Duke Evo osiąga 180 KM mocy i 140 Nm momentu obrotowego przy masie zaledwie 189 kg, co daje oszałamiający stosunek mocy do masy – niemal 1:1.

Brabus 1300RBrabus

A skoro za stworzenie jednośladu na bazie tego modelu bierze się Brabus, nie mogło być mowy o półśrodkach – zmiany są tak zaawansowane, że finalny efekt jest miażdżący. Standardowe koła zamieniono na kute 9-ramienne obręcze BRABUS Monoblock Z, większość owiewek i osłon wykonano z włókna węglowego, zaś wykonana specjalnie do tego modelu kanapa awansowała na prawdziwe dzieło sztuki. W 1300R każdy detal przykuwa uwagę i zachwyca perfekcją wykonania.

Model BRABUS 1300 R przygotowano w dwóch schematach kolorystycznych - Magma Red i Signature Black. Każda zostanie wyprodukowana w liczbie zaledwie 77 sztuk. Dwie siódemki to nie przypadek – nawiązują one do roku, w którym powstała szacowna niemiecka marka.

Brabus 1300RBrabus

REKLAMA

REKLAMA

Za jakie elementy 1300R odpowiada Brabus?

  • Tabliczka z numerem edycji limitowanej
  • 9-ramienne kute obręcze kół z lekkich stopów BRABUS Monoblock Z
  • Podwójny wydech slip-on BRABUS
  • Ręcznie wykonane podgrzewane siedzenie BRABUS
  • Animacja na wyświetlaczu przy odpalaniu silnika
  • Kanały dolotowe BRABUS
  • Obudowa reflektora BRABUS
  • Karbonowa osłona silnika BRABUS
  • Wykonane na obrabiarkach CNC półki widelca BRABUS
  • Wykonane na obrabiarkach CNC regulowane dźwignie przedniego hamulca i sprzęgła BRABUS
  • Wykonane na obrabiarkach CNC regulowane podnóżki BRABUS
  • Półaktywne zawieszenie WP APEX z pakietem SUSPENSION PRO

Brabus 1300RBrabus

BRABUS 1300 R będzie dostępny wyłącznie w przedsprzedaży za pośrednictwem strony internetowej www.ktm.com. Składanie zamówień rozpocznie się 14 lutego o godzinie 15.00. Niestety, cena 1300R, jak przystało na Brabusa, także jest absurdalna – 181 900 zł. Mimo tego obstawiamy, że wszystkie motocykle wyprzedają się szybciej niż niejeden z nas odpowiada na SMS.

Przeczytaj także: KTM 1290 Super Duke Evo.

Zobacz również:
REKLAMA