Standardowy KTM RC390 kosztuje 24 249 zł. Limitowana wersja "R" kosztuje 35 445 zł (gdy 1 € to 4,17 zł). A jeśli do motocykla dokupisz racingowy kit SSP300, to wartość maszyny wzrośnie o kolejne 45 870 zł co w sumie robi całkiem pokaźną sumkę.
KTM postanowił stworzyć limitowaną wersję R dla zawodników klasy Supersport 300. Kit tuningowy SSP, zmienia maszynę z drogowej na homologowaną torówkę! KTM od wielu lat jest organizatorem Pucharu RC (od 3 lat również w Polsce), i to właśnie tym wydarzeniem jest inspirowana nowa R-ka.
Czym różni się wypasiona wersja od zwykłej? Przede wszystkim w pełni regulowanym zawieszeniem WP, niższą kierownicą, a także sportowo zestrojonym silnikiem. Jest mniej wygodna do codziennej jazdy, ale za to lepsza do agresywnej jazdy. Pakiet SSP300, który de facto jest droższy od motocykla to całkowity odjazd: ECU z wyścigowymi mapami, quickshifter, komplet owiewek z włókna, dodatkowy komplet felg, powiększona chłodnica, tytanowy układ wydechowy Akrapovica i cała masa dodatków potrzebnych do startów w zawodach.

Do sprzedaży trafi tylko 500 sztuk RC 390 w wersji R. Z kolei kit SSP300 jest jeszcze bardziej limitowany - KTM wypuści zaledwie 50 sztuk rocznie.