REKLAMA

Kawasaki Ninja H2 SX - czyli turystyka z kompresorem

H2 SX został zbudowany na bazie sportowej H2ki. Turystyk ze sprężarką, mający 210 KM i 137 Nm? Dla Kawasaki nie ma rzeczy niemożliwych. 

Zapowiadany sportowy-turystyk Kawasaki, na tegorocznych targach EICMA w Mediolanie ujrzał światło dzienne. Kawasaki wyszło z założenia – im więcej, tym lepiej. Silnik to druga generacja jednostki napędowej ze sporta H2 i H2R. Generuje on moc wynoszącą aż 210 KM. Moment obrotowy jest wprawdzie nieco niższy (137 Nm przy 9500 obr/min), ale za to dostępny w szerszym zakresie obrotów. Ekonomia to ważna cecha motocykli turystycznych, dlatego H2 SX jest oszczędniejszy od H2. Fabryka obiecuje spalanie na poziomie Versysa 1000, czyli około 5 litrów/100 km(!).

H2 H2 SX SE

 

 

Mogłoby się wydawać, że Kawasaki przerobiło H2 na turystyka. Nic bardziej mylnego, to całkowicie inny motocykl. Oprócz nowej generacji silnika, przeprojektowano też ramę. Musi ona być bardziej wytrzymała, żeby udźwignąć bagaż i pasażera. Mocarny turystyk waży zaledwie 18 kg więcej od H2 czyli 256 kg. 

Kawa będzie dostępna w dwóch wersjach. Standardowa - H2 SX ma ABS na winkle, możliwość szybkiego przełączania trybów pracy silnika, nowy wyświetlacz oraz kontrolę trakcji. Z kolei H2 SX SE to wersja na wypasie - ma dodatkowo kolorowy wyświetlacz TFT, system doświetlania zakrętów, asystenta startu, quickshifter i wyższą szybę. Oba modele można opcjonalnie doposażyć w kufry Givi. 

Sprawdź inne nowości z targów EICMA 

zobacz galerię

Zobacz również:
Zaprezentowany w ubiegłym roku na potrzeby Concorso d’eleganza Ducati Hypermotard w wydaniu RVE trafi do produkcji seryjnej. To specjalna wersja Hypermotarda 950 z dodatkowymi akcesoriami i w unikatowym malowaniu.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA