O tym, że Keanu Reeves jest motocyklistą, pisaliśmy już dawno. Kilka lat temu aktor stwierdził, że motocykle seryjne nie spełniają jego oczekiwań, a skoro tak – lepiej zbudować własny, taki jak się chce. Jak pomyślał, tak zrobił i razem z kumplem Gardem Hollingerem stworzyli Arch Motorcycles.
Gard wprowadza w życie wyobrażenia Keanu – jest głównym projektantem. Ich firma ma więcej z manufaktury niż z fabryki – motocykle są projektowane i budowane bez pośpiechu, z dużą dbałością o detale, przy użyciu nowoczesnych maszyn (np. obróbka CNC) i podzespołów markowych firm. Jej ostatnie dzieci to podstawowy KRGT (czyżby skrót od Keanu Reeves GT?) i jego sportowa wersja 1S.
Sercem KRGT 1S jest silnik od amerykańskiego S&S o pojemności 2032 cm3 osadzony w aluminiowo-stalowej ramie (stalowa kołyska, aluminiowe grzbiet i tylny stelaż). Ludzie z firmy Arch nie podają mocy, natomiast S&S owszem: ten silnik w podstawowej specyfikacji przenosi na koło 132 KM i 133,5 Nm. Mocy jest więc pod dostatkiem.
![]() |
![]() |
![]() |