Keeway postawił na design, który przypadł mi do gustu. Motocykl w cruiserowym stylu wygląda znacznie lepiej model Superlight - poprzednik, który był chopperem. Poza tym K-Light wcale taki "light" nie jest, bo na sucho waży 144 kg. Z tą wagą musi poradzić sobie chłodzony wiatrem silnik o mocy 11 KM, co stanowi przeciętny wynik w tej klasie.
Jednostka zasilana jest wtryskiem, a za przeniesienie napędu odpowiada 5-biegowa skrzynia. Tarczowe hamulce (z przodu 280 mm, z tyłu 240 mm) wspomaga system CBS.
Czym jest CBS? To tzw. kombinowany układ hamulcowy (Combi Break System). Działa on na zasadzie połączenia dwóch hamulców - przedniego i tylnego. Po naciśnięciu klamki hamulca przedniego układ rozdziela siłę hamowania na zaciski przedniej i tylnej tarczy hamulcowej.
![]() |
![]() |
K-Light zaprezentowany został po raz pierwszy na mediolańskich targach EICMA w 2017 roku. Od tego momentu minęło sporo czasu to fakt, jednak nowy model Keewaya dopiero początkiem lipca trafi na polski rynek. Dostępny będzie w dwóch kolorach: czerwonym i srebrnym a jego cena to 7 990 zł.
Dane techniczne |
|
Pojemność silnika: | 124 cm3 |
Rodzaj: | 1-cylinder/4-suw/2-zawory |
Średnica cylindra x skok tłoka: | ø 56.5 mm ×49.5 mm |
Moc maksymalna: | 7.8 kW przy 9000 obr/min |
Moment obrotowy: | 8.9 Nm przy 7500 obr/min |
Waga: | 144 kg |
Długość: | 2140 mm |
Wysokość siedzenia: | 715 mm |
Szerokość: | 780 mm |
Wysokość: | 1100 mm |
Rozstaw osi: | 1440 mm |
Skok zawieszania przód: | 120 mm |
Skok zawieszanie tył: | 55 mm |
Rozmiar opony przód: | 90/90-17″ |
Rozmiar opony tył: | 130/90-15″ |
Prędkość maksymalna: | 95 km/h |
Pojemność zbiornika paliwa: | 11.8 l |
Maksymalna ładowność: | 150 kg |
Cena: | 7 990 zł |
Komentarze