Kymco CV3 trafia do dealerów. To najmocniejszy i najdroższy trójkołowy skuter

Zapowiadany co najmniej od 2017 roku trójkołowiec Kymco CV3 trafia wreszcie do polskich dealerów. W tym segmencie konkurencja jest niewielka – tajwański sprzęt walczyć będzie z Peugeotem Metropolis 400, Piaggio MP3 i Yamahą Tricity.

Kymco cv3 Kymco

Pierwsze informacje nt. trójkołowca CV3 pojawiły się już w 2017 roku. Wówczas nie wzbudził on jednak zainteresowania i to zapewne dlatego producent nie zdecydował się na rozwijanie projektu dla Europy. Sytuacja zmieniła się diametralnie, gdy podobne pojazdy zaczęli rozwijać konkurenci – Piaggio i Yamaha. Nie bez znaczenia był także fakt zmian w przepisach homologacyjnych – w niektórych krajach prawo do prowadzenia trójkołowców uzyskali posiadacze samochodowego prawa jazdy. Spowodowało to nagły wzrost zainteresowania takimi pojazdami.

Kymco cv3Kymco

Producent szybko odkurzył dawne projekty i dwa lata temu, podczas jednej z imprez targowych w Azji, pokazał gotowy skuter oraz zapowiedział rychłą premierę modelu CV3 na Starym Kontynencie. Rychła w tym przypadku oznaczała jak widać aż dwa lata zwłoki.

Linia boczna, typowo dla trójkołowców, jest nieco przysadzista, by zbalansować przerośnięty przód, którego zadaniem jest ukrycie pochylającego się w zakrętach zawieszenia. Przez to CV3 wygląda trochę jak turystyk i wydaje się, że się producent właśnie tak chce go pozycjonować. To zresztą żadna nowość – dokładnie tak samo robi Piaggio z modelami MP3.

Kymco cv3Kymco

Wzorem innych maxiskuterów Kymco, także CV3 ma bogatą deskę rozdzielczą z systemem Noodoe, który umożliwia zmianę grafiki. Model ten napędzany będzie pochodzącą z AK550 dwucylindrową rzędówką o mocy 51 KM. Jak na trójkołowe skutery, to wartość dość spora – Piaggio MP3 500 dysponuje mocą na poziomie 40 KM, Peugeot Metropolis 400 - 37 KM, a Yamaha Tricity 300 – 35 KM.

Podobnie jak Piaggio MP3, także Kymco CV3 wyposażone zostało w blokadę przedniego zawieszenia. Jej włączenie podczas zatrzymania blokuje przednie koła w pozycji pionowej, co pozwala skuterowi stać samodzielnie, bez konieczności podpierania go nogą. To świetne rozwiązanie w deszczowy dzień – wracając z pracy nie musisz moczyć butów. Skuter stoi sam także po wyłączeniu.

Kymco cv3Kymco

CV3 nie będzie niestety pojazdem zbyt lekkim – na sucho waży aż 280 kg. Co ważne, model ten ma homologację L5e, co oznacza, że mogą nim jeździć kierowcy z kategorią B. Cena ustalona została na 55 990 zł. To sporo więcej niż Piaggio żąda za MP3 500 – 46 900 zł. Peugeot Metropolis 400 także jest znacznie tańszy - 44 490 zł. Czy nieco mocniejszy silnik i parę bajerów uzasadni cenę wyższą o 9 tys. zł? Odpowiemy, kiedy przetestujemy CV3.

Przeczytaj także: Peugeot Metropolis 400.

Zobacz również:
REKLAMA