Rzadko zdarza się spotkać na aukcji tak wyjątkowy motocykl – wyprodukowany w ściśle limitowanej serii, z minimalnym przebiegiem, a w dodatku, póki co, taniej niż wynosiła jego zakupu, gdy był nowy. Jeśli zatem jesteś kolekcjonerem lub po prostu marzysz o posiadaniu tak unikalnego sprzęta, nadarza się okazja by wejść w jego posiadanie niemal za wyjątkowo dobrą cenę.
bringatrailer.com
Chodzi o wyprodukowaną w 2005 r. MV Agustę F4 Tamburini, wystawioną na jednej z amerykańskich aukcji. Jest to jeden z 300 wyprodukowanych egzemplarzy. Wyróżnia się połączeniem czerwonego i czarnego lakieru oraz włókna węglowego, ozdobionego złotymi detalami. Do napędu wykorzystano czterocylindrową rzędówkę o pojemności 996 cm3w połączeniu z sześciobiegową przekładnią.
W jednostce napędowej znajdziemy ręcznie szlifowane kanały dolotowe, zmodernizowane wałki rozrządu, dwutrybowe prowadnice dolotowe Torque Shift System, a także filtr powietrza BMC, zamontowany przez obecnego właściciela. Fabryczna moc wyjściowa modelu F4 Tamburini wynosiła 172 KM, maksymalny moment obrotowy to 83 Nm.

Wyposażenie obejmuje pojedynczą kanapę, regulowane zawieszenie (widelec upside-down Marzocchi 50 mm oraz amortyzator centralny Sachs), wykonany z magnezu monowahacz, kute koła w złotym kolorze oraz spory pakiet aftermarketowych akcesoriów. Za hamowanie odpowiadają sześciotłoczkowe zaciski Nissin na dwóch tarczach z przodu i pojedyncza tarcza z tyłu.
Na górnej półce umieszczono numer 269 (z 300 wyprodukowanych) oraz nazwę modelu i imię pierwszego właściciela. Przebieg motocykla to zaledwie 424 kilometry. Wady motocykla to niewielkie odpryski lakieru w okolicy reflektora oraz rysy na zbiorniku paliwa i górnej owiewce.

Obecna cena wynosi jedyne 30 500 dolarów (126 tys. zł), co przy pierwotnej cenie tego modelu – 43 tys. euro (197 tys. zł) wydaje się nieprawdopodobną okazją. Aukcję śledzić można (licytować także) pod adresem https://bringatrailer.com/listing/2005-mv-agusta-f4-tamburini/
Przeczytaj także: MV Agusta Corse F43 Tributo.