MV Agusta Superveloce 800 2019
Mimo że moda na klasyki trwa, a rynek oldschoolowych maszyn ciągle się rozwija, to Superveloce 800 wyraźnie odbiega od reszty projektów. Jest bowiem pierwszym sportowym klasykiem na rynku.
Nie trudno zauważyć, że maszyna to po prostu wystylizowana MV Agusta F3 800. Odsłonięta kratownicowa rama w połączeniu z prostymi owiewkami i okrągłymi lampami sprawia, że włoski motocykl nabrał całkiem ciekawego, odmienionego stylu.
Zobacz też: Jubileuszowa Yamaha YZF-R1M GYTR - na 20-lecie
Superveloce, czyli superszybki
"Veloce" po włosku oznacza szybki. Łatwo domyślić się, że maszyna ma zbliżone osiągi do modelu F3. Trzycylindrówka o pojemności 798 cm3 generuje 148 KM i 88 Nm. Moc ta pozwala osiągnąć maksymalną prędkość na poziomie 240 km/h. F3 waży na sucho 173 kg więc możemy domyślać się, że masa Superveloce będzie podobna.
Ciekawostką jest, że na każdy z cylindrów przypada jedna rura wydechowa. Oznacza to, że MV Agusta w stylu retro ma dwa tłumiki po prawej stronie i jeden po lewej. Za ich produkcję odpowiada firma SC Projekt. Oko cieszą też smaczki nawiązujące do maszyn z dawnych lat takie jak szprychowe koła, żółta szyba i przedni reflektor, a także skórzany pas na baku. Superveloce łączy historię ze współczesnością. Oczywiście nie brakuje w niej takich gadżetów jak kolorowy wyświetlacz TFT, czy w pełni LED-owego oświetlenia. Póki co producent nie zdradza więcej szczegółów na temat nowej 800-tki.
Zobacz też: Najważniejsze i najciekawsze nowości motocyklowe 2019
Koncept wygląda jakby był w końcowej fazie projektowania, a to może oznaczać, że trafi do sprzedaży w 2019 roku.