Plotki o zagładzie modelu Superveloce z powodu normy euro 5 okazały się mocno przesadzone. Włoski producent dostroił jednostkę napędową do nowych wymagań, modyfikując między innymi układy dolotowy i wydechowy, instalując nowe oprogramowanie jednostki sterującej, montując przeprojektowane zawory i prowadnice zaworów. Moc 147 KM i moment obrotowy 88 Nm pozostały bez zmian.
MV Agusta
MV Agusta twierdzi również, że w aktualnym modelu używane są większe wtryskiwacze, co daje wyższe ciśnienie (+ 0,5 bara). Nowa chłodnica oleju zwiększa wydajność chłodzenia o 5%. Zastosowano bardziej wytrzymały kosz sprzęgła, co ma przełożyć się na niższy poziom hałasu. Oprogramowanie quickshiftera również zaktualizowano, dzięki czemu zmiana biegów ma być teraz płynniejsza i bardziej precyzyjna.
MV Agusta
Producent deklaruje, że motocykl doczekał się zmian także w zakresie konstrukcji ramy, dzięki czemu zapewnia ona teraz większą sztywność. Pojawił się nowy sześcioosiowy moduł bezwładnościowy IMU, który umożliwił poprawę działania pokładowych systemów bezpieczeństwa – nowe Superveloce dysponuje teraz dokładniejszą kontrolą trakcji, działającym w zakrętach ABS-em i kontrolą startu. Zastosowano również nowy 5,5-calowy ekran TFT.
MV Agusta
Pojawiła się także wersja Superveloce S, która jest kwintesencją stylu retro tego modelu. Charakterystyczny biały, perłowy lakier uzupełniają tutaj bezdętkowe szprychowe koła oraz brązowe siedzenie z Alcantary. W opcji dostępny jest także zestaw "wyścigowy", czyli nakładka siedzenia pasażera, asymetryczny wydech Arrow i zaktualizowane oprogramowanie jednostki sterującej ECU.
MV Agusta
Motocykl można już zamawiać na stronie mvagusta.com. Cena wersji S to 23 600 euro (108 tys. zł). Ceny wersji standardowej zaczynają się od 20 700 euro (95 tys. zł).
Przeczytaj także: MV Agusta Superveloce Alpine - zimna piękność
zobacz galerię
Komentarze