Moto Guzzi V100 Mandello. Zdjęcia, opis, dane techniczne, film

V 100 Mandello został nieoficjalnie zaprezentowany podczas corocznego spotkania miłośników włoskiej marki w Mandello del Lario. Eleganckie linie w stylu retro kryją zaskakujące rozwiązania techniczne.

O modelu V100 pisaliśmy pod koniec sierpnia, kiedy to w sieci pokazały się szpiegowskie zdjęcia wykonane podczas sesji fotograficznej w jednym z włoskich hoteli. Wówczas nie mogliśmy powiedzieć o motocyklu zbyt wiele, dziś, kiedy Moto Guzzi zaprezentowało ten model nieoficjalnie, wyraźnie widać więcej szczegółów.

Z całą pewnością V100 jest swego rodzaju otwieraczem – motocyklem, który będzie pierwszym w gamie innych modeli, które powstaną na jego bazie. To całkiem nowy, świeży pomysł i protagonista rozwiązań technicznych, które trafią do przyszłych modeli Moto Guzzi. Projekt powstał w Centro Stile Piaggio pod okiem Marco Lambriego. Designerom udało się perfekcyjnie połączyć nowoczesny design z bardzo oldskulową, jednoczęściową owiewką, nawiązującą do modelu V65 Lario, produkowanego w II połowie lat 80.

Moto Guzzi V65 LarioMoto Guzzi
Moto Guzzi V655 Lario

V100 będzie pierwszym motocyklem produkowanym przez Moto Guzzi, wyposażonym w układ aktywnej aerodynamiki. Pozycja szyby, a być może także innych elementów, będzie zmieniać się w zależności od prędkości motocykla. Moto Guzzi znane jest z dopracowywania swoich konstrukcji pod kątem oporów powietrza – to pierwszy producent motocykli, który podczas projektowania wykorzystywał tunel aerodynamiczny.

Kolejna rewolucja kryje się w silniku – choć do V100 trafi tradycyjny dla tej marki wzdłużny V-twin, inaczej niż w pozostałych modelach, będzie to jednostka chłodzona cieczą. Jak zapowiada producent, jest to całkiem nowa konstrukcja, niemająca wspólnych elementów z innymi silnikami tego producenta. Nowy sposób chłodzenia wymusił nietypowe dla silników tej marki umiejscowienie gniazd kolektora wydechowego – z boku głowic. Powodem jest obecność chłodnicy.

W oczy rzuca się dbałość o szczegóły, nie tylko jeśli chodzi o cieszące oko detale, takie jak piękne felgi, czy retro owiewka, ale także te związane z dopasowaniem elementów – wszystko tutaj do siebie pasuje, od setów aż do monowahacza skrywającego wał napędowy. Wyraźnie widać wysokiej jakości komponenty widelec i amortyzator Öhlinsa, czy układ hamulcowy Brembo radialnymi zaciskami.

Jak dotąd na żywo mogli go obejrzeć tylko uczestnicy dni otwartych, organizowanych co roku w fabryce nad jeziorem Como. Oficjalna premiera tego motocykla ma odbyć się 23 listopada podczas targów EICMA.

zobacz galerię

Zobacz również:
Zadebiutowała nowa odsłona nakeda Suzuki GSX-S1000. Zmian jest niewiele, ale na tyle dużo, by mówić o nowym modelu. Spodziewamy się, że, tradycyjnie dla Suzuki, dostaniemy kawał rzetelnej maszyny.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA