Wyścig w Austin zaczął się od niespodzianki - jak z procy na prowadzenie wystrzelił Dani Pedrosa (startował z czwartej pozycji), który zaczął odjeżdżać stawce. Za jego plecami Marquez i Rossi, a na czwartym miejscu Lorenzo na Ducati (!). Czyżby przezwyciężył problemy? Vinalez i Zarco dość szybko sprowadzają go do rzeczywistości. Swoje dokłada również Crutchlow.
Johann Zarco jedzie jak natchniony, zbliżając się do Vinalesa. A ten ułatwia mu zadanie - uślizg przodu eliminuje go z dalszej walki. Tymczasem Zarco bierze na celownik Rossiego. A Marquez zbliża się do prowadzącego Pedrosy. Z tyłu Dovizioso bez problemu wyprzedza Lorenzo.Mało tego, o tym samym manewrze myśli Miller.
Rossi w końcu popełnia błąd i Zarco wjeżdża mu pod łokieć - dochodzi do kontaktu. Rossi odprostowuje motocykl i ścina zakręt zyskując dystans do Marqueza (coś podobnego zdarzyło mu się w Assen w 2015 roku...) Za ten manewr Rossi otrzymuje mocno kontrowersyjną karę - sędziowie doliczają mu 0,3 sekundy...
Tymczasem prowadzenie obejmuje Marquez. Dani Pedrosa jeszcze przez kilka okrążeń dotrzymuje mu kroku, ale zaczyna coraz bardziej odstawać. Z kolei wybity z rytmu Zarco nie jest w stanie nawiązać walki z Rossim. A do tego zbliżają się do niego kłopoty w postaci Cala Crutchlowa. Z tyłu Miller nie potrafi sobie poradzić z Lorenzo. A Iannone na Suzuki kręcąc czasy czołówki wyprzedza kolejnych zawodników: Folgera i Millera. Kwestią honoru dla byłego zawodnika Ducati jest finisz przed Lorenzo. Ostatecznie Lorenzo musi również uznać wyższość nie tylko Suzuki, ale również niefabrycznego Ducati Petrucciego.
Końcówka wyścigu oznacza również emocje na początku stawki - Rossi czysto wyprzedza walczącego z oponami Pedrosę, ale nie jest w stanie zagrozić liderowi. Z kolei Crutchlow objeżdża Zarco i zostaje zwycięzcą wśród prywatnych teamów. Kontowersje budzi tablica pokazana Pedrosie "Rossi penalty 0,3" - ciekawe jak to zrozumiał zawodnik? Przecież dotąd nie było kar czasowych... Na konferencji prasowej nie zająknął się o tym ani słowem.
Ostatecznie Marc Marquez po raz pierwszy wygrywa w sezonie 2017! Jednak dzięki drugiej pozycji pozycji na czele klasyfikacji generalnej plasuje się Valentino Rossi, a drugi jest zwycięzca dwóch wyścigów z rzędu - Maverick Vinales.
MotoGP wraca do Europy - kolejna runda zostanie rozegrana w hiszpańskim Jerez pod koniec weekendu majowego. Zapraszamy na wyścig 7 maja.
Wyniki Red Bull Grand Prix of the Americas:
Poz. | Zawodnik | Narodowość | Motocykl | Czas/strata |
1 | Marc MARQUEZ | SPA | Honda | 43'58.770 |
2 | Valentino ROSSI | ITA | Yamaha | +3.069 |
3 | Dani PEDROSA | SPA | Honda | +5.112 |
4 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Honda | +7.638 |
5 | Johann ZARCO | FRA | Yamaha | +7.957 |
6 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati | +14.058 |
7 | Andrea IANNONE | ITA | Suzuki | +15.491 |
8 | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati | +16.772 |
9 | Jorge LORENZO | SPA | Ducati | +17.979 |
10 | Jack MILLER | AUS | Honda | +18.494 |
11 | Jonas FOLGER | GER | Yamaha | +18.903 |
12 | Scott REDDING | GBR | Ducati | +28.735 |
13 | Tito RABAT | SPA | Honda | +30.041 |
14 | Hector BARBERA | SPA | Ducati | +31.364 |
15 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Ducati | +1'06.547 |
16 | Bradley SMITH | GBR | KTM | +1'22.090 |
17 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia | 2 Laps |
Nie ukończyli | ||||
Sam LOWES | GBR | Aprilia | 10 Laps | |
Pol ESPARGARO | SPA | KTM | 12 Laps | |
Loris BAZ | FRA | Ducati | 13 Laps | |
Maverick VIÑALES | SPA | Yamaha | 20 Laps | |
Karel ABRAHAM | CZE | Ducati | 20 Laps |
Klasyfikacja generalna 2017:
Poz. | Zawodnik | Motocykl | Narodowość | Pkt. |
1 | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | 56 |
2 | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | 50 |
3 | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | 38 |
4 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | 30 |
5 | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | 29 |
6 | Dani PEDROSA | Honda | SPA | 27 |
7 | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | 22 |
8 | Jonas FOLGER | Yamaha | GER | 21 |
9 | Scott REDDING | Ducati | GBR | 21 |
10 | Jack MILLER | Honda | AUS | 21 |
11 | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | 17 |
12 | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | 14 |
13 | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | 12 |
14 | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | 10 |
15 | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | 9 |
16 | Loris BAZ | Ducati | FRA | 9 |
17 | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | 8 |
18 | Tito RABAT | Honda | SPA | 8 |
19 | Hector BARBERA | Ducati | SPA | 8 |
20 | Alex RINS | Suzuki | SPA | 7 |
21 | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | 2 |
22 | Bradley SMITH | KTM | GBR | 1 |
23 | Sam LOWES | Aprilia | GBR |