Po zakończonych w piątek testach na australijskim torze Phillip Island, znów bliżej nam do rozpoczęcia sezonu MotoGP. Mimo to wciąż niewiele mamy odpowiedzi, ale zespoły powoli odkrywają swoje karty. Zobaczyliśmy na przykład już kilka sposobów na ominięcie zakazu używania skrzydełek aerodynamicznych (Aprilia, Suzuki, Yamaha). Po kolejnych trzech dniach testów możemy też wstępnie wyłonić pretendentów, choć zarówno testy na Sepang jak i Phillip Island ewidentnie pokazały ze "stara gwardia" (Rossi, Lorenzo, Dovizioso) wciąż ma coś w zanadrzu i na razie daje się wyszaleć młodzieży.
Stąd tak dobre wyniki debiutantów - w łączonych czasach Folger był czwarty, a Rins szósty. Nawet Jack Miller zaszalał na swojej ziemi i zakończył testy z 9 czasem. Lorenzo był tuż przed nim na ósmym miejscu, a Rossi za nim, na 11. Nie najlepiej jechał też Iannone bo ostatecznie zajął 12 miejsce. Marc Marquez zaś zasiadł tuż za pierwszym Vinalesem i czujnie obserwował go na pozycji lidera.
Oczywiście nie wszystkie wnioski można wyciągnąć z ostatecznych czasów, bowiem testy w Australii stanowiły też okazję do sprawdzenia tempa na dystansie wyścigu. Tu imponująco radzili sobie Vinales i Marquez, który w czwartek (drugi dzień testów) przejechał ponad 100 okrążeń, a w tym 44 w czasie poniżej 1:30.
Póki co to właśnie duet Hiszpanów jest upatrywany w roli faworytów - Marquez nie odpuści kolejnego tytułu, a Vinales błyskawicznie się rozwija i już w pierwszym sezonie na Yamasze na pewno będzie bardzo groźny. Poza tym już podczas trzeciego dnia testów i symulacji wyścigowych doszło do kilku ciekawych zagrywek pomiędzy Vinalesem, a Marquezem. Podczas gdy zawodnik Yamahy jechał swoją symulację wyścigową za jego plecami po wyjeździe z boxu pojawił się Marquez i śledził go pilnie przez kilka kółek. Vinales w końcu nie wytrzymał i zjechał do pit lane przerywając symulację.
Po fakcie obaj zawodnicy bagatelizowali sprawę choć Vinales przyznał że nie rozumie do końca takiego zachowania, bo tor ma ponad 4 km długości i Marquez mógł pojawić się wszędzie, a pojawił się bezpośrednio za nim, najszybszym zawodnikiem testów zimowych.
W galerii zdjęć powyżej będziecie mogli rzucić okiem na owiewki imitujące skrzydełka w Aprilii i Suzuki.
Poniżej czasowe wyniki testu na Phillip Island 2017
pozycja | zawodnik | motocykl | najszybszy czas okrążenia | strata do lidera |
1 | Maverick Viñales | Yamaha M1 | 1:28.549 | |
2 | Marc Marquez | Honda RC213V | 1:28.843 | 0.294 |
3 | Dani Pedrosa | Honda RC213V | 1:29.033 | 0.484 |
4 | Jonas Folger | Yamaha M1 | 1:29.042 | 0.493 |
5 | Cal Crutchlow | Honda RC213V | 1:29.101 | 0.552 |
6 | Alex Rins | Suzuki GSX-RR | 1:29.103 | 0.554 |
7 | Andrea Dovizioso | Ducati GP17 | 1:29.248 | 0.699 |
8 | Jorge Lorenzo | Ducati GP17 | 1:29.342 | 0.793 |
9 | Jack Miller | Honda RC213V | 1:29.358 | 0.809 |
10 | Aleix Espargaro | Aprilia RS-GP | 1:29.361 | 0.812 |
11 | Valentino Rossi | Yamaha M1 | 1:29.470 | 0.921 |
12 | Andrea Iannone | Suzuki GSX-RR | 1:29.547 | 0.998 |
13 | Danilo Petrucci | Ducati GP17 | 1:29.615 | 1.066 |
14 | Johann Zarco | Yamaha M1 | 1:29.670 | 1.121 |
15 | Hector Barbera | Ducati GP16 | 1:29.792 | 1.243 |
16 | Pol Espargaro | KTM RC16 | 1:29.857 | 1.308 |
17 | Loris Baz | Ducati GP15 | 1:29.977 | 1.428 |
18 | Bradley Smith | KTM RC16 | 1:29.978 | 1.429 |
19 | Alvaro Bautista | Ducati GP16 | 1:29.984 | 1.435 |
20 | Scott Redding | Ducati GP16 | 1:30.005 | 1.456 |
21 | Sam Lowes | Aprilia RS-GP | 1:30.200 | 1.651 |
22 | Karel Abraham | Ducati GP15 | 1:30.452 | 1.903 |