Ponieważ wiemy jak słabo prowadzone są szkolenia podczas kursu na prawo jazdy, w ubiegłym roku wystartowaliśmy z własnym cyklem podnoszącym umiejętności i technikę jazdy motocyklem. Były one skierowane przede wszystkim dla początkujących motocyklów, albo tych którzy nie czują się pewnie na swojej maszynie. Nie miało tu znaczenia jakim motocyklem jeździsz. Podczas ubiegłorocznych edycji uczestnicy przyjeżdżali na małych "125", maksikuterach, ogromnych cruiserach czy wielkich turystycznych enduro. Wszyscy bez problemu radzili sobie z naszymi ćwiczeniami. Co cieszy nas najbardziej wszyscy wyjeżdżali uśmiechnięci i zadowoleni. Ponieważ ubiegłoroczny cykl imprez cieszył się ogromnym zainteresowaniem, w tym roku postanowiliśmy kontynuować nasze szkolenia.
Pierwsze odbyło się 22 kwietnia na Torze Łódź. Dopisała pogoda, dopisali nasi czytelnicy, którzy przed godziną 9 pojawili się w paddocku. Tradycyjnie każde z naszych szkoleń jest podzielone na dwie części. Pierwsza z nich obejmuję teorię jazdy, budowę motocykla, wpływ jego geometrii na zachowanie się podczas jazdy itp. sprawy. Ta część trwała około 90 minut. Druga praktyczna, to ćwiczenia odbywające się na zamkniętym torze, pod okiem wykwalifikowanych instruktorów. Rozpoczęliśmy je od ćwiczeń przy minimalnych prędkościach jazdy, czyli poniżej progu równowagi. Ruszanie, zatrzymywanie do zera, szybki i wolny slalom, zawracanie oraz ćwiczenie prowadzenie wzrokiem podczas jazdy po okręgu.
Kolejnym etapem była jazda techniczna powyżej progu równowagi. Szybki i wolny slalomy, hamowanie oraz hamowanie awaryjne na prostej i w zakręcie, doskonalenie techniki jazdy z przeciwskrętem, awaryjne omijanie przeszkody, hamowanie awaryjne na prostej z ominięciem przeszkody, to były tylko niektóre z ćwiczeń.
Najwięcej radości sprawia wykorzystanie zdobytej wiedzy podczas wolnej jazdy odbywającej się na całej długości toru. Tu wielu z uczestników po raz pierwszy usłyszała odgłos podnóżków przycierających o asfalt, po raz pierwszy poznała granice swojego motocykla. Od razu uprzedzam, nikt się nie wywrócił, a żadnym z motocykli nie pojawiły się nowe rysy.
Co jeszcze odróżnia nasze szkolenia od pozostałych? Dzięki współpracy z firmą Romet, podczas ostatniego jak i kolejnych tegorocznych edycji masz możliwość przetestowania (i to całkiem za darmo!) motocykli Dominar 400. Wystarczy, że w namiocie Bajaja poprosisz o kluczyki do jednej z maszyn i już po chwili możesz wyjeżdżać na tor. Proste? Oczywiście, że tak. Takiej oferty nie spotkasz nigdzie indziej.
W tym roku do naszych szkoleń dołączyli nowi partnerzy. Dzięki firmom Modeka i TRP mogłeś zadawać nawet najtrudniejsze pytanie dotyczące dotyczące odzieży motocyklowej. Firma Fuks Silkolene zadbała o drobne motocyklowe gadżety, a Monster i Sotinatural o to, by żaden z uczestników nie narzekał na brak chłodnych napojów.
Jeśli spodobało się Tobie nasze szkolenie, możesz zapisać się na kolejne edycje. Termin 8 lipca jest zarezerwowany dla osób jeżdżących na chopperach i cruserach. Za to szkolenia odbywające się 22 lipca i 12 sierpnia maja charakter ogólny i możesz pojawić się na nich dowolnym typem motocykla - począwszy od "125" na ciężkim GS-ie skończywszy. Formularz zgłoszeniowy znajdziesz pod adresem www.motocykl-online.pl/action-team. Wiem, że zabrzmi to jak wyświechtany slogan, ale lepiej się pospiesz. Wolne miejsca znikają błyskawicznie.