REKLAMA

Motocykl używany - gdzie kupujemy, skąd przywozimy?

Polacy kochają motocykle używane. W ubiegłym roku po raz pierwszy zarejestrowanych zostało 65 749 używanych motocykli. Najpopularniejszymi markami okazały się...

... motocykle Hondy i Yamahy. Takie wnioski wynikają z raportu przygotowanego przez Clicktrans – polski serwis aukcji transportowych. To nie wszystko. 

Skąd Polacy sprowadzają motocykle używane?

W ubiegłym sezonie najczęściej sprowadzano motocykle z Niemiec (37,2%) i Wielkiej Brytanii (27,5%). W 2019 roku 3. miejsce zajęła Francja, której znaczenie z roku na rok wzrasta.

 

 

Dokąd trafiają motocykle używane?

Ponad 1/5 zleceń na transport motocykli z zagranicy pochodziła z województw: małopolskiego (12,4%) i mazowieckiego (10,5%). Pozostałe województwa nie przekroczyły 10% udziału w zleceniach transportowych.

Ile kosztuje sprowadzenie motocykla?

W 2019 transport motocykla na terenie Polski kosztował średnio 328 zł, co oznacza wzrost ceny o 2,5% w porównaniu do roku 2018. O wiele większy wzrost kosztów sprowadzenia maszyny zanotowano na trasach zagranicznych. Średnia cena sprowadzenia motocykla z zagranicy do Polski wyniosła 704 zł, to o ponad 5% więcej w porównaniu do 2018. 

Które trasy są najdroższe?

Polacy najwięcej płacili na trasach z Hiszpanii (1270 zł), najmniej – z Belgii (545 zł). Na większości tras średnia cena transportu motocykla do Polski wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku. Wśród najpopularniejszych tras wyjątek stanowią: Hiszpania, Szwajcaria i Szwecja.

 

 

Jakie motocykle używane najchętniej sprowadzają Polacy? 

Od lat najpopularniejszymi markami są: Honda, Yamaha i Suzuki. Od 2011 roku te 3 marki stanowią ponad 50% zleceń na transport motocykli do kraju.

Kiedy najchętniej kupujemy motocykle za granicą? 

Najpopularniejszym miesiącem był lipiec. To wtedy odnotowano największa liczbę zleceń na sprowadzenie motocykli do Polski.

 

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Produkcja na potrzeby rynku motocyklowego nie jest dla firmy Bilstein całkiem nowym doświadczeniem. Od lat firma produkuje amortyzatory do starszych modeli motocykli oraz amortyzatory do motocykli z wózkami bocznymi. W najbliższym czasie Bilstein chce namieszać w segmencie zawieszeń do motocykli sportowych.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA