Nadjeżdża off-roadowy R nineT! Czy BMW szykuje nową odsłonę HP2 Enduro?

Mocno uterenowiona wersja BMW R nineT została przyłapana podczas testów. Wygląda na to, że rodzina Heritage powiększy się o dzielnego off-roadowo scramblera.

BMW HP2 Enduro Archiwum MPP

W tej chwili w ofercie BMW znajdują się cztery wersje modelu R nineT – klasyczna, Scrambler, Pure i Urban G/S. Wygląda na to, że producent pracuje nad kolejną, zorientowaną najbardziej off-roadowo wersją tego motocykla. Szpiegowskie zdjęcia, opublikowane przez portal Motorcyclenews.com wskazują, że nowy R nineT otrzyma szprychowe koła na kostkowych oponach Metzeler Karoo 3, z przednim o średnicy aż 21 cali.

Dzięki temu zabiegowi motocykl ma wyraźnie większy niż inne wersje prześwit. Widać także, że chłodnica oleju znajduje się nieco wyżej, inaczej poprowadzono również kolektory wydechowe. Końcówka wydechu pochodzi z modelu Urban G/S. Sety pasażera wydają się dołożone w sposób, który sugeruje możliwość ich demontażu.

Do napędu wykorzystany zostanie ten sam silnik, który napędza pozostałe R nineT – chłodzony powietrzem i olejem bokser o pojemności 1170 cm3. Generuje on 109 KM przy 7250 obr/min i 116 Nm momentu obrotowego przy 6000 obr/min. Spodziewamy się, że nowy uterenowiony scrambler otrzyma szereg systemów elektronicznych, obecnych w pozostałych modelach – działający w zakrętach ABS Pro, tryb jazdy terenowej Dirt Mode kontrolę trakcji DTC i stabilności ASC.

Głównym konkurentem testowanego przez BMW motocykla będzie prawdopodobnie Triumph Scrambler 1200. Terenowy R nineT nie byłby pierwszą przygodą BMW z motocyklem terenowym zasilanym bokserem. W latach 2005 – 2008 powstawał model HP2 Enduro (na zdjęciu tytułowym), który, choć dziś ma status kultowego, wówczas nie cieszył się zbytnim zainteresowaniem nabywców. Być może BMW chce wykorzystać ogromne zainteresowanie lekkimi motocyklami terenowymi i pokazać model, który nawiązywałby do tamtej maszyny.

Przeczytaj także: BMW HP2 Enduro kontra KTM 950 SuperEnduro.

Zobacz również:
Informacje o BMW R 1300 GS – następcy aktualnego modelu R 1250 GS, pojawiają się już od miesięcy. Dziennikarze naszego siostrzanego magazynu Motorrad zasugerowali, że wersja Adventure może otrzymać silnik o pojemności 1400 cm3 – większy niż w standardowej wersji.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA