[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Najpiękniejsza i piekielnie mocna - MV Agusta Brutale Serie Oro

MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro jest najmocniejszym seryjnym nakedem (212 KM!). Taka moc  pozwala pokonać barierę 300 km/h. Jakby tego było mało, podczas targów EICMA 2018 w Mediolanie dzięki głosom publiczności zdobyła tytuł najładniejszego motocykla imprezy. Jest moc!

212 KM - taką moc ma najmocniejszy seryjnie produkowany naked Brutale 1000 Serie Oro

Oro, czyli złoto

Pamiętacie limitowaną wersję MV Agustę F4 Claudio i koncept przecinaka utrzymanego w stylu retro - Superveloce 800 o których pisałem jakiś czas temu? Pracownicy MV Agusty po raz kolejny przeszli samych siebie i zaprezentowali specjalną wersję nakeda Brutale 1000. Serie Oro, czyli po włosku "złota seria", oznacza, że naked został wyposażony w najwyższej klasy podzespoły. 

Hypernaked

Zacznijmy od tego co wywołuje najwięcej emocji. W kratownicowej ramie mieści się czterocylindrowy silnik o pojemności 998 cm3, który pochodzi z modelu F4 RC. Moc 212 KM i 115 Nm momentu obrotowego pozwala na przekroczenie magicznej bariery 300 km/h! W nieobudowanej maszynie takie osiągi robią wrażenie. Motocykl spełnia aktualne normy emisji spalin dzięki czemu posiada homologację i jest dopuszczony do ruchu drogowego. 

REKLAMA

Sprawdź swoją wiedzę w motocyklowym QUIZIE: Rozpoznaj motocykl po detalach



REKLAMA

W tym roku podczas targów EICMA 2018 nie zabrakło przepięknych motocykli. Ducati V4 R, Aprilia RSV4 1100 Factory, Aprilia RS660 Concept, Yamaha YZF-R1M GYTR, czy najnowsze BMW S 1000 RR. Mimo ogromej konkurencji to włoski Brutale 1000 Serie Oro zdobył tytuł najpiękniejszego motocykla targów EICMA 2018. Dla przypomnienia, w zeszłym roku wygrało Ducati V4. 

Aerodynamiczne skrzydła

Wcale nie dziwi mnie, że MV Agusta po raz piąty zdobyła ten tytuł. Wystarczy rzucić okiem na sylwetkę maszyny, jednoramienny wahacz, matowy czerwony lakier, cztery wydechy i kratownicową ramę by zakochać się w nim na dobre. 

REKLAMA

Zobacz też: Powrót legendy - Indyjska Jawa

Najciekawszym elementem litrowego Brutale są umieszczone po bokach spoliery przypominające skrzydełka. To pierwsze tego typu seryjne rozwiązanie stosowane w nakedzie. Pomysł zaczerpnięty z wyścigów MotoGP nie tylko nadaje maszynie agresywnego wyglądu. Przede wszystkim zwiększa przyczepność, ale też poprawia stabilność prowadzenia oraz zmniejsza tendencję do shimmy i wheelie.

REKLAMA

300 sztuk

Zawieszenia dostarczył Öhlins. Z przodu zastosowano regulowany elektronicznie złoty widelec upside-down, a z tyłu amortyzator TTX36. Ale to jeszcze nie wszystko! Jest też mnóstwo elektroniki - przepustnica drive-by-wire, system zapobiegający wheelie, kontrola trakcji, wspomaganie startów - launch control, quickshifter w górę i w dół. Nie zabrakło też bajerów takich jak: 5-calowy wyświetlacz TFT czy amortyzator skrętu. W nakedzie zastosowano kierownicę typu clip-on. Za hamowanie odpowiadają tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm w które wgryzają się czterotłoczkowe radialne zaciski Brembo Stylema. 

Biorąc pod uwagę ilość dodatkowych podzespołów i ich jakość, pewnie nie zdziwi cię fakt, że produkcja Brutale 1000 Serie Oro ograniczona będzie do 300 sztuk. Niestety...

REKLAMA

Zobacz też: Jak przedłużyć sobie sezon motocyklowy?

zobacz galerię

Zobacz również:
Honda CRF 250 Rally to lekki motocykl przeznaczony na asfalt i w niezbyt wymagający teren. Maszyna jest lekka, smukła i poręczna, zaś jej zawieszenia, prześwit i wysokość kanapy zapewniają sporo komfortu nawet podczas jazdy po wyboistych nawierzchniach.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA