Najtańszy w ofercie. Harley-Davidson Nightster pojawi się już 12 kwietnia

Już 12 kwietnia Harley oficjalnie zaprezentuje kolejny model rodziny nowych Sportsterów, napędzanych chłodzonymi cieczą silnikami Revolution Max. niemal na pewno będzie to model Nightster.

Harley-Davidson Nightster Harley-Davidson

O modelu tym piszemy już od pewnego czasu. Pierwsze wzmianki o następcy XL 1200N pojawiły się już w marcu ubiegłego roku, kiedy to okazało się, że amerykański producent zastrzegł tę nazwę dla nowych modeli. Projekt motocykla, który pojawił się nieco później odsłaniał pewne szczegóły, na przykład nieco bardziej konserwatywny niż w modelu S design. Tamte niewyraźne wizualizacje zdaje się potwierdzać zajawka pokazana przez producenta, w której słabo, bo słabo, ale widać coś podobnego do pierwszych szkiców.

Nieco więcej światła, i to dosłownie, rzuca na ten motocykl strona, na której można zarejestrować się do newslettera dotyczącego nowego modelu. Przód motocykla jest klasyczny, zdecydowanie inny od tego w modelu S, którego reflektor przypominał jakąś nowoczesną lampę budowlaną. Dość wyraźnie widać także zarys widelca i tylnego amortyzatora, który zapewne uzupełniony jest drugim, zamontowanym symetrycznie po drugiej stronie kanapy. Wszystko wskazuje zatem na to, że model ten będzie ugrzecznioną, klasyczną wersją odjechanego Sportstera S, gdzie zastosowano monoshock i widelec upside-down.

Harley-Davidson NightsterHarley-Davidson

Mówiąc wprost, Nightster będzie tzw. "modelem wejścia" do świata Harleya, najtańszym motocyklem w ofercie. Od kiedy zniknęły z niej poprzednie Sportstery, ceny jednośladów spod znaku belki i tarczy rozpoczynają się w jakichś zupełnie irracjonalnych przedziałach. Nightster ma zatem sprawić wrażenie, że Milwaukee produkuje także motocykle w rozsądnej cenie, cokolwiek rozumielibyśmy pod tym pojęciem.

Harley-Davidson NightsterHarley-Davidson

Nightster napędzany będzie silnikiem Revolution Max, ale raczej nie spodziewalibyśmy się pojemności 1250 cm3. Najbardziej prawdopodobna wydaje się 975 cm3, przeznaczona pierwotnie do modelu Bronx. Harley od początku twierdził, że jednostki napędowe tej linii będą dostępne w różnych pojemnościach, od 500 do 1250 cm3. Nighster byłby konkurentem Indiana Scouta.

Więcej informacji o tym motocyklu pojawi się już po najbliższym weekendzie, kiedy to skończy się embargo. Pierwsze wrażenia z jazdy nowym Harleyem czekać na was będą w czerwcowym numerze Motocykla.

Harley-Davidson NightsterHarley-Davidson

Przeczytaj także: Harley-Davidson Bronx. 

Zobacz również:
REKLAMA