Wszystkie trzy maszyny bazują na tej samej jednostce napędowej, dwucylindrowcu o pojemności 798 cm3, przy czym w wersji F 700 GS jest on słabszy i generuje 75 KM mocy (przy 7300 obr/min) oraz 77 Nm momentu obrotowego (przy 5300 obr/min). A wersjach F 800 GS oraz F 800 GS Adventure mocniejszy i oddaje do dyspozycji kierującego moc 85 KM (przy (przy 7500 obr/min) oraz moment obrotowy o wartości 83 Nm (przy 5750 obr/min). Rzecz opcjonalnie można zamówić motocykl zdławiony na potrzeby posiadaczy prawa jazdy kat. A2 do 48 KM.
We wszystkich opcjach pełniący role elementu nośnego silnik ulokowany jest w stalowej ramie i współpracuje z sześciostopniowa skrzynią, zaś napęd trafia na tylne koło za pośrednictwem łańcucha O-ring. Motocykle mają takie same, wsparte ABS-em hamulce; z przodu po dwie tarcze o śr. 300 mm z pływającymi zaciskami dwutłoczkowymi, z tyłu po jednej tarczy o śr. 265 mm z pływającym zaciskiem dwutłoczkowym. Przy czym w wersjach F 800 GS oraz F 800 GS Adventure ABS można wyłączać.
![]() |
BMW F 700 GS |
Co je różni? Po pierwsze przeznaczenie. F 700 GS ze względu na niską masę (212 kg) oraz dostępną w różnych wariantach kanapę - od wysokiej do nisko osadzonej - jest świetną maszyna dla pań, oraz niewysokich i początkujących miłośników turystycznych enduro. Przyjazny charakter silnika oraz znakomite prowadzenie sprawiają że jazda - w dowolnym terenie zmienia się w świetna zabawę a podróż jest przygodą a nie walka o przetrwanie.
![]() |
|
Klasyczny widelec z lagami o średnicy 41 mm i 19 calowa aluminiowa przednia felga F 700 GS. |
F 700 GS od mocniejszych braci różnią odlewane, aluminiowe felgi - przy czym przednia ma 19 a nie 21 cali średnicy, oraz zawieszenia. Maszyna ma bowiem klasyczny widelec z lagami o średnicy 41 mm podczas gdy mocniejsi kuzyni dysponują widelecami upside-down o średnicy lag 43 mm.
Za sprawą systemu Ride-by-Wire maszyna dysponuje dwoma standardowymi trybami jazdy: Road (droga) oraz Rain (deszcz), może też dysponować opcjonalnym trybem Enduro. Nad bezpieczeństwem czuwają natomiast standardowym układ ABS oraz opcjonalne układy ESA (Elektroniczna Regulacja Zawieszenia) i ASC (Atuomatyczna Kontrola Stabilności).
![]() |
BMW F 800 GS |
Większa moc, inne zawieszenia, średnica kół i szprychowe felgi zastosowane w modelach F 800 GS i F 800 GS Adventure to większe możliwości i ukłon w stronę wielkiej turystyki. Są to bowiem sprzęty dla bardziej wymagających i dysponujących nieco większym doświadczeniem jeźdźców.
![]() |
Wyższa szyba, szersza kierownica i handbary - BMW F 800 GS |
F 800 GS to najbardziej wszechstronny, mający sportowy pazur członek drużyny GS-ów i turystyczne enduro w pełnym tego słowa znaczeniu. Zwłaszcza, że oprócz standardowych trybów Road i Rain oferowane są dla niego także dodatkowe tryby Enduro ora Endruo Pro pozwalające na jazdę z dala od utwardzonych dróg. Tu także nad bezpieczeństwem czuwa standardowy układ ABS oraz opcjonalne układy ESA i ASC.
![]() |
BMW F 800 GS Adventure |
W towarzystwie F 800 GS Adventure poradzisz sobie z każdą przygodą. Ta maszyna bowiem powstała z myślą o podróżnikach, dla których żaden cel nie jest zbyt odległy. Za sprawą 24-litrowego zbiornika dysponuje ponad 500 kilometrowym zasięgiem, seryjne mocowania kufrów i elektryczne gniazdko ułatwią podróż, a handbary, gmole, osłona silnika, offroadowe podnóżki zabezpieczą w terenie i na kiepskich drogach.
![]() |
Mocowania kufrów to tylko część standardowego wyposażenie wersji Adventure |
Co ważne, każda z maszyn możesz indywidualnie dopasować do swoich potrzeb i upodobań, lista akcesoriów jest długa a wybór ułatwi ci świetnie działający konfigurator. Wystarczy wejść na stronę bmw-motorrad.pl
