To już potwierdzone info - trójkołowy motocykl Yamahy trafi do spżedarzy. Do tej pory na rynku funkcjonowały jedynie skutery tego typu. Yamaha Tricity, Piaggio MP3 czy Peugeot Metropolis to jednak całkiem inna bajka. Niken - co w języku japońskim oznacza „dwa miecze” - jest pierwszym tego typu seryjnym motocyklem wielokołowym w historii.
Trójkołowiec budzi skrajne emocje. Jedni z góry krytykują, inni chwalą pomysł i konieczne chcą sprawdzić jak jeździ. Nam bliżej do tych drugich. Szczególnie interesuje nas jak Niken zachowuje sie w głębokich złożeniach (Yamaha Tricity miałe tendencje do lekkiego zacieśniania zakrętów).
Serce Nikena to trzycylindrowa jednostka (847 cm3) znana z MT-09, Tracera 900, czy XSR900. Ponoć silnik został nieco inaczej skonfigurowany , ale nie mamy dokładnych danych. Yamaha mówi o nowym wale korbowym, większej mocy i płynniejszym ruszaniu. Poza tym wyposażono go w elektroniczne sterowanie przepustnicą (YCC-T), tempomat, zmienne mapy zapłonu, Quickshifter, kontrolę trakcji i sprzęgło antyhoppingowe.
Niewątpliwie najbardziej intrygującym elementem tego motocykla jest jego przedni zawieszenie. Za prowadzenie przednich kół odpowiadają cztery masywne, w pełni regulowane teleskopy upside down. Przednie koła mają rozstaw 410 mm, zaś maksymalny kąt pochylenie maszyny to 45o. Maszyna ma 18-litrowy zbiornik, zaś rozkład mas na przód i tył ma stosunek 50:50.