Niken - 3 koła, 3 ślady, 3 cylindry

Oto jeden z projektów nad którym w ostatnich latach pracowała Yamaha. Trójkołowiec trafi do sprzedaży w przyszłym roku, tymczasem my znamy już nieco szczegółów na jego temat.

To już potwierdzone info - trójkołowy motocykl Yamahy trafi do spżedarzy. Do tej pory na rynku funkcjonowały jedynie skutery tego typu. Yamaha Tricity, Piaggio MP3 czy Peugeot Metropolis to jednak całkiem inna bajka. Niken - co w języku japońskim oznacza „dwa miecze” - jest pierwszym tego typu seryjnym motocyklem wielokołowym w historii.

Trójkołowiec budzi skrajne emocje. Jedni z góry krytykują, inni chwalą pomysł i konieczne chcą sprawdzić jak jeździ. Nam bliżej do tych drugich.  Szczególnie interesuje nas jak Niken zachowuje sie w głębokich złożeniach (Yamaha Tricity miałe tendencje do lekkiego zacieśniania zakrętów).

Serce Nikena to trzycylindrowa jednostka (847 cm3) znana z MT-09, Tracera 900, czy XSR900. Ponoć silnik został nieco inaczej skonfigurowany , ale nie mamy dokładnych danych. Yamaha mówi o nowym wale korbowym, większej mocy i płynniejszym ruszaniu. Poza tym wyposażono go w elektroniczne sterowanie przepustnicą (YCC-T), tempomat, zmienne mapy zapłonu,  Quickshifter, kontrolę trakcji i sprzęgło antyhoppingowe.

Niewątpliwie najbardziej intrygującym elementem tego motocykla jest jego przedni zawieszenie. Za prowadzenie przednich kół odpowiadają cztery masywne, w pełni regulowane teleskopy upside down. Przednie koła mają rozstaw 410 mm, zaś maksymalny kąt pochylenie maszyny to 45o. Maszyna ma 18-litrowy zbiornik, zaś rozkład mas na przód i tył ma stosunek 50:50.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zobacz również:
REKLAMA