Nowa Aprilia Pegaso 660? „Rozważamy stworzenie takiego motocykla”

Tuareg może nie być jedynym motocyklem adventure Aprilii, wykorzystującym silnik 660 cm3. Cristian Barelli, manager włoskiej marki zdradził, że rozważany jest powrót modelu Pegaso.

Aprilia Pegaso Trail Aprilia
  • Model Pegaso produkowany był w latach 1992-2009 i, choć nie był takim hitem jak BMW F650 GS, zdobył rzeszę fanów.
  • Manager Aprilii zdradził, że rozważana jest całkiem nowa odsłona Pegaso, która ma być czymś poprzednim między Tuono i Tuaregiem.
  • Z oferty wypadają Shiver i Dorsoduro, więc Pegaso trochę jakby mogłoby je zastąpić. 

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza Aprilia Pegaso wyjechała z fabryki w Noale w roku 1992 r. Motocykl był wówczas napędzany silnikiem Rotaxa o mocy 48 KM. Mimo atrakcyjnego nadwozia i sprawdzonego silnika Pegaso nie odniosła wielkiego sukcesu rynkowego, przyćmiona popularnością konkurencyjnego BMW F 650 GS, produkowanego zresztą w tej samej co Pegaso fabryce. Po latach mniejszych i większych modyfikacji i zastąpieniu starego silnika pochodzącym z Yamahy Tenere singlem 660 cm3, motocykl, z rasowego enduro, stał się porządnym, stricte szosowym turystykiem ze sporą rzeszą wiernych fanów, który doceniali świetne wykonanie i ponadprzeciętne własności jezdne.

Trudno się dziwić decydentom Aprilii, że chcą wrócić do sprawdzonej i cenionej do dziś nazwy. Cristian Barelli, manager marketingu włoskiej marki, w wywiadzie udzielonym magazynowi Motociclismo ujawnił, że rozważana jest nowa wersja Pegaso. Miałaby ona wypełnić przestrzeń po wycofywanych z oferty modelach Shiver i Dorsoduro.

Nowe Pegaso wykorzystywałoby silnik 660 cm3 z modeli Tuono 660 i RS 660 – dwucylindrową rzędówkę Frontemarcia, powstałą z dwóch przednich cylindrów silnika V4 z modelu RSV4. W teorii model Pegaso stanowiłby wewnętrzną konkurencję dla zapowiadanego Tuarega, jednak ze słów Cristiana Barellego wynika, że Pegaso miałoby być ogniwem pośrednim między Tuaregiem a Tuono. Będzie to zatem motocykl stricte szosowy z akcentami adventure. Podobny zabieg wykonała Yamaha z modelem Tracer 7, który, mimo silnika identycznego jak w Tenere 700, ma całkiem inny charakter.

Barelli potwierdził również, że modele Shiver i Dorsodoro nie będą aktualizowane do Euro 5. – W tej chwili skupiamy się na nowej, bardziej nowoczesnej platformie. Silnik 660 można wykorzystać na kilka sposobów. Jest bardzo kompaktowy, co pozwala na budowanie wokół różnych typów ram do różnych zastosowań.

W czasie wywiadu Barelli zdradził również, że nowy Tuareg pojawi się jeszcze w tym roku.

Przeczytaj także: używana Aprilia Pegaso 650.

Zobacz również:
V 100 Mandello został nieoficjalnie zaprezentowany podczas corocznego spotkania miłośników włoskiej marki w Mandello del Lario. Eleganckie linie w stylu retro kryją zaskakujące rozwiązania techniczne.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA