REKLAMA

Nowa Honda CBR 1000 RR-R nadchodzi!

Honda nie zamierza odpuszczać w temacie maszyn sportowych i prezentuje najmocniejszego Fireblade wszech czasów - CBR 1000 RR-R.

CBR1000RR-R to prawdziwa petarda! Motocykl został skonstruowany z myślą niemal wyłącznie o jeździe po torze. Choć większość z nas spodziewała się, że do jej napędu wykorzystany zostanie czterocylindrowy silnik widlasty, Japończycy pozostali wierni tradycji i zastosowali klasyczną jednostkę rzędową. Nie oznacza to wcale, że nie jest ona nowoczesna. Wręcz przeciwnie! Efektywność spalania jest porównywalna z tą z RC 213 V-S, a przy jej konstruowaniu skorzystano z technologii obniżających tarcie. W jej wnętrzu znajdziesz tytanowe korbowody i kute tłoki. 

„W tym roku rodzi się zupełnie nowy Fireblade. A nasze intencje są jasne" - mówi Yuzuru Ishikawa, szef projektu CBR1000RR-R Fireblade. Polem bitwy dla CBR1000RR-R jest tor wyścigowy, na którym motocykl jest w stanie pokazać swoje osiągi. Silnik ma taką samą średnicę  cylindrów i skok tłoków jak RC213V, mimo to my zdecydowaliśmy się zachować rzędową czterocylindrową konfigurację silnika. Jestem przekonany, że motocykliści na całym świecie będą mogli poznać jak ogromny potencjał drzemie w tej maszynie

A teraz najważniejsze. Czterocylindrowy silnik będzie osiągał oszałamiającą moc 217 KM przy 14500 obr/min! By zapanować nad tym motocyklem, konstruktorzy zdecydowali się na zastosowanie: elektronicznie sterowanej przepustnicy (o tradycyjnej lince gazu możesz zapomnieć), trzech domyślnych trybów jazdy, zmiennej charakterystyki hamowania silnikiem, wheelie control, kontroli trakcji HSTC czy też tak zwanego pakietu Start Mode. 

W motocyklu nie mogło zabraknąć sześcioosiowej jednostki pomiarowej (IMU) która jest mózgiem wszystkich elektronicznych systemów zastosowanych w tym motocyklu. Odpowiada ona również za kontrolę nowego elektronicznego amortyzatora skrętu nazwanego przez Hondę - HESD.

Żeby w szybki i łatwy sposób zapanować nad elektroniką w motocyklu, w nowym Fireblade zdecydowano się na 5-calowy wyświetlacz TFT obsługiwany za pomocą trzech przycisków na lewym końcu kierownicy.

Całkowicie nowa jest aluminiowa rama diamond frame. Co ciekawe w konstrukcji motocykla  wykorzystano tylną część silnika jako górne mocowanie amortyzatora. Wahacz nowego Fireblade jest dłuższy i swoją  konstrukcją przypomina ten z  RC213V-S. Sztywność ramy, rozkład mas w motocyklu i geometria zawieszeń zostały dostosowane do ogromnej mocy silnika, tak by do dyspozycji jeźdźca była jak najlepsza przyczepność z przodu, jak i z tyłu, oraz w każdej sytuacji wiadomo było co dzieje się na styku opon z asfaltem. 

Z przodu w Hondzie CBR 1000 RR-R zastosowano widelec upisde-down o średnicy 43 mm, a z tyłu centralny amortyzator dostarczony przez Showa. Tak ma się sprawa w wersji cywilnej. Jeśli wybierzesz wersję SP, zawieszenia zostaną zmienione na produkty Ohlinsa.

W nowej Hondzie zmieniony został tez układ hamulcowy. W CBR 1000 RR-R przednie tarcze mają teraz większą średnicę i wgryzają się w nie nowe czterotłoczkowe zaciski Nissin. ABS ma możliwość włączenia trybu do jazdy po torze. Ale w wersji SP zdecydowano się na hamulce Brembo. W nowym Fireblade tylna opona ma teraz rozmiar 200/55-ZR17.

Motocykl z MotoGP Honda RC213V „użyczył” modelowi CBR 1000 RR-R kilka rozwiązań zapewniających mu świetną aerodynamikę, w tym winglety (skrzydełka) zwiększające docisk do nawierzchni i poprawiające stabilność hamowania. Pozycja za kierowcą jest w nowym modelu bardziej zwarta a kierowca jest mocniej „przyklejony” do motocykla.

Czy nowa Honda dokopie konkurencji? Tego dowiemy się dopiero po pierwszych testach. Dzisiaj jestem pewien, że CBR 1000 RR-R tanio skóry nie sprzeda. 

Zresztą zobaczcie sami co ma na ten temat do powiedzenia Marc Marquez, który już jeździł tym modelem. 

 

A na deser podstawowe dane techniczne modelu Honda CBR 1000 RR-R Fireblade 

Silnik Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy
Pojemność skokowa 999 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 81 mm x 48,5 mm
Stopień sprężania 13,0 : 1
Moc maksymalna 160 kW przy 14500 obr /min
Maks. moment obrotowy 113 Nm przy 12500 obr/min
Pojemność układu smarowania 4,0 l
SYSTEM PALIWOWY  
Zasilanie PGM-DSFI
Zbiornik paliwa 16,1 l
Średnie zużycie paliwa 6,25 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA  
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12-6 YTZ7S
Moc alternatora  
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Typ sprzęgła Mokre wielotarczowe hydrauliczne z antyhoppingiem
Typ skrzyni biegów 6-biegowa
Przekładnia główna napędowa Łańcuchowa
RAMA  
Typ Aluminiowa kompozytowa kołyskowa dwubelkowa
PODWOZIE  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2100 x 745 x 1140 mm
Rozstaw osi 1455 mm
Kąt pochylenia kolumny 24o
Wyprzedzenie 102 mm
Wysokość siedziska 830 mm
Prześwit 115 mm
Masa własna 201 kg
ZAWIESZENIE  
Przednie Showa Teleskopowe z odwróconym widelcem, średnica wewnętrzna 43 mm, Big Piston Front Fork z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia, skok 120mm
Tył Pro-Link z gazowym amortyzatorem HMAS z 10-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją tłumienia dobicia i odbicia, skok 137mm 
Showa Balance-Free Rear Cushion z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia
KOŁA  
Przednia obręcz koła 3,5 x 17 cali
Tylna obręcz koła 6,0 x 17 cali
Koło przednie 120/70-ZR17
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11
Koło tylne 200/55-ZR17
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11
HAMULCE  
Układ ABS Dwukanałowy
Przednie Tarcze o średnicy 330 mm, 4-tłoczkowe zaciski Nissin
Tylne Tarcze o średnicy 220 mm, 2-tłoczkowe zaciski Brembo
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY  
Zespół wskaźników TFT-LCD
System zabezpieczeń HISS  (Honda Intelligent Security System)
Reflektory LED
Światła tylne LED

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Zdjęcia szpiegowskie nowego KTM RC 390 odsłaniają rąbka tajemnicy na temat tego motocykla. Pojawi się kolorowy wyświetlacz, zniknie dziób, ale pojemność silnika nie zmieni się.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA