[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ

OCEŃ
5.0

Nowa Honda CBR 1000 RR-R nadchodzi!

Honda nie zamierza odpuszczać w temacie maszyn sportowych i prezentuje najmocniejszego Fireblade wszech czasów - CBR 1000 RR-R.

CBR1000RR-R to prawdziwa petarda! Motocykl został skonstruowany z myślą niemal wyłącznie o jeździe po torze. Choć większość z nas spodziewała się, że do jej napędu wykorzystany zostanie czterocylindrowy silnik widlasty, Japończycy pozostali wierni tradycji i zastosowali klasyczną jednostkę rzędową. Nie oznacza to wcale, że nie jest ona nowoczesna. Wręcz przeciwnie! Efektywność spalania jest porównywalna z tą z RC 213 V-S, a przy jej konstruowaniu skorzystano z technologii obniżających tarcie. W jej wnętrzu znajdziesz tytanowe korbowody i kute tłoki. 

„W tym roku rodzi się zupełnie nowy Fireblade. A nasze intencje są jasne" - mówi Yuzuru Ishikawa, szef projektu CBR1000RR-R Fireblade. Polem bitwy dla CBR1000RR-R jest tor wyścigowy, na którym motocykl jest w stanie pokazać swoje osiągi. Silnik ma taką samą średnicę  cylindrów i skok tłoków jak RC213V, mimo to my zdecydowaliśmy się zachować rzędową czterocylindrową konfigurację silnika. Jestem przekonany, że motocykliści na całym świecie będą mogli poznać jak ogromny potencjał drzemie w tej maszynie

A teraz najważniejsze. Czterocylindrowy silnik będzie osiągał oszałamiającą moc 217 KM przy 14500 obr/min! By zapanować nad tym motocyklem, konstruktorzy zdecydowali się na zastosowanie: elektronicznie sterowanej przepustnicy (o tradycyjnej lince gazu możesz zapomnieć), trzech domyślnych trybów jazdy, zmiennej charakterystyki hamowania silnikiem, wheelie control, kontroli trakcji HSTC czy też tak zwanego pakietu Start Mode. 

W motocyklu nie mogło zabraknąć sześcioosiowej jednostki pomiarowej (IMU) która jest mózgiem wszystkich elektronicznych systemów zastosowanych w tym motocyklu. Odpowiada ona również za kontrolę nowego elektronicznego amortyzatora skrętu nazwanego przez Hondę - HESD.

Żeby w szybki i łatwy sposób zapanować nad elektroniką w motocyklu, w nowym Fireblade zdecydowano się na 5-calowy wyświetlacz TFT obsługiwany za pomocą trzech przycisków na lewym końcu kierownicy.

Całkowicie nowa jest aluminiowa rama diamond frame. Co ciekawe w konstrukcji motocykla  wykorzystano tylną część silnika jako górne mocowanie amortyzatora. Wahacz nowego Fireblade jest dłuższy i swoją  konstrukcją przypomina ten z  RC213V-S. Sztywność ramy, rozkład mas w motocyklu i geometria zawieszeń zostały dostosowane do ogromnej mocy silnika, tak by do dyspozycji jeźdźca była jak najlepsza przyczepność z przodu, jak i z tyłu, oraz w każdej sytuacji wiadomo było co dzieje się na styku opon z asfaltem. 

Z przodu w Hondzie CBR 1000 RR-R zastosowano widelec upisde-down o średnicy 43 mm, a z tyłu centralny amortyzator dostarczony przez Showa. Tak ma się sprawa w wersji cywilnej. Jeśli wybierzesz wersję SP, zawieszenia zostaną zmienione na produkty Ohlinsa.

W nowej Hondzie zmieniony został tez układ hamulcowy. W CBR 1000 RR-R przednie tarcze mają teraz większą średnicę i wgryzają się w nie nowe czterotłoczkowe zaciski Nissin. ABS ma możliwość włączenia trybu do jazdy po torze. Ale w wersji SP zdecydowano się na hamulce Brembo. W nowym Fireblade tylna opona ma teraz rozmiar 200/55-ZR17.

Motocykl z MotoGP Honda RC213V „użyczył” modelowi CBR 1000 RR-R kilka rozwiązań zapewniających mu świetną aerodynamikę, w tym winglety (skrzydełka) zwiększające docisk do nawierzchni i poprawiające stabilność hamowania. Pozycja za kierowcą jest w nowym modelu bardziej zwarta a kierowca jest mocniej „przyklejony” do motocykla.

Czy nowa Honda dokopie konkurencji? Tego dowiemy się dopiero po pierwszych testach. Dzisiaj jestem pewien, że CBR 1000 RR-R tanio skóry nie sprzeda. 

Zresztą zobaczcie sami co ma na ten temat do powiedzenia Marc Marquez, który już jeździł tym modelem. 

 

A na deser podstawowe dane techniczne modelu Honda CBR 1000 RR-R Fireblade 

Silnik Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy
Pojemność skokowa 999 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 81 mm x 48,5 mm
Stopień sprężania 13,0 : 1
Moc maksymalna 160 kW przy 14500 obr /min
Maks. moment obrotowy 113 Nm przy 12500 obr/min
Pojemność układu smarowania 4,0 l
SYSTEM PALIWOWY  
Zasilanie PGM-DSFI
Zbiornik paliwa 16,1 l
Średnie zużycie paliwa 6,25 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA  
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12-6 YTZ7S
Moc alternatora  
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Typ sprzęgła Mokre wielotarczowe hydrauliczne z antyhoppingiem
Typ skrzyni biegów 6-biegowa
Przekładnia główna napędowa Łańcuchowa
RAMA  
Typ Aluminiowa kompozytowa kołyskowa dwubelkowa
PODWOZIE  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2100 x 745 x 1140 mm
Rozstaw osi 1455 mm
Kąt pochylenia kolumny 24o
Wyprzedzenie 102 mm
Wysokość siedziska 830 mm
Prześwit 115 mm
Masa własna 201 kg
ZAWIESZENIE  
Przednie Showa Teleskopowe z odwróconym widelcem, średnica wewnętrzna 43 mm, Big Piston Front Fork z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia, skok 120mm
Tył Pro-Link z gazowym amortyzatorem HMAS z 10-stopniową regulacją napięcia wstępnego oraz bezstopniową regulacją tłumienia dobicia i odbicia, skok 137mm 
Showa Balance-Free Rear Cushion z regulacją napięcia wstępnego oraz tłumienia dobicia i odbicia
KOŁA  
Przednia obręcz koła 3,5 x 17 cali
Tylna obręcz koła 6,0 x 17 cali
Koło przednie 120/70-ZR17
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11
Koło tylne 200/55-ZR17
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11
HAMULCE  
Układ ABS Dwukanałowy
Przednie Tarcze o średnicy 330 mm, 4-tłoczkowe zaciski Nissin
Tylne Tarcze o średnicy 220 mm, 2-tłoczkowe zaciski Brembo
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY  
Zespół wskaźników TFT-LCD
System zabezpieczeń HISS  (Honda Intelligent Security System)
Reflektory LED
Światła tylne LED

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Indianie swoim zwyczajem zaatakowali znienacka. Challenger to nowy bagger w ofercie kultowej amerykańskiej marki. Naszym zdaniem robi wrażenie, a jak wam się podoba?
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij