Nowa Honda Gold Wing 2020

Jesienią 2017, po po 17 latach od premiery poprzedniego Gold Winga, Honda pokazała jego następcę. Nowy GL 1800 był lżejszy, mocniejszy, naszpikowany elektroniką i nie kojarzył się już tak bardzo z dwukołową kanapą. Najnowsza wersja przygotowana na sezon 2020 nie jest już tak rewolucyjna. 

Największe zmiany pojawiły się w układzie zasilania, a konkretnie wtrysku paliwa oraz automatycznej przekładni DCT. Mają one wpływ przede wszystkim na poprawę komfortu podczas jazdy z niskimi prędkościami. W wersji Tour zmieniono również ustawienia zawieszeń oraz zamontowano większe uchwyty dla pasażera. Wisienką na torcie są nowe kolory Matte Ballistic Black Metallic dla wersji z DCT oraz Pearl Glare White dla wersji Tour.

 

Chcesz poznać inne nowości nadchodzącego sezonu? Oto one.

 

Wykorzystując tą samą ramę, silnik i zawieszenia nowy "Gold Wing" będzie dostępny w dwóch wersjach: podstawowej GL1800 Gold Wing, a także "Tour" z kufrem centralnym i poduszką powietrzną. Obydwie maszyny będą występowały, do wyboru, z przekładnią mechaniczną i dwusprzęgłową DCT.

Dla przypomnienia, klasyczna skrzynia biegów ma 6 przełożeń, a kolejne biegi zmieniasz klasycznie stopą. Przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) ma 7 biegów, i może pracować całkowicie automatycznie, albo z wykorzystaniem przycisków na lewej stronie kierownicy. Jest ona tak skonstruowana, że za zmianę biegów parzystych odpowiada jedno sprzęgło, a zmianę biegów nieparzystych drugie. Oczywiście tryb automatyczny zmienia przełożenia w zależności od wybranego stylu jazdy: Tour, Sport, Econ, Rain. We wszystkich czterech trybach jazdy system HSTC (kontrola trakcji) zadba, by motocykl mógł skutecznie przyspieszać, jeśli nawierzchnia będzie mokra i śliska. Co więcej Gold Wing ma również bieg wsteczny, by ułatwić manewrowanie tym kolosem na przykład na podjazdach. 

Nowe Gold Wingi pojawią się w polskich salonach w kwietniu przyszłego roku. 

 

Honda

 

Dane techniczne 

 

Silnik Bokser, chłodzony cieczą, 6-cylindrowy, 4-suwowy, 24-zawory, rozrząd SOHC, elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI, średnica przepustnicy 50 mm
Sprzęgło Wersja manualna: hydrauliczne, mokre, wielotarczowe, z antyhoppingiem
Wersja DCT: hydrauliczne, mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów Wersja manualna: 6 przełożeń (z nadbiegiem) i elektrycznym wstecznym
Wersja DCT: 7-biegowe DCT z biegiem wstecznym
Przełożenia biegów DCT:  1 bieg: 2,167; 2 bieg: 1,696; 3 bieg: 1,304;                   4 bieg: 1,038; 5 bieg: 0,821; 6 bieg: 0,667; 7 bieg: 0,522; wsteczny: 1,190
Manual: 1 bieg: 2,200; 2 bieg: 1,417; 3 bieg: 1,036;         4 bieg: 0,821; 5 bieg: 0,667; 6 bieg: 0,522
Ilość zaworów na cylinder 4
Średnica cylinda x skok tłoka 73 mm x 73 mm
Stopień sprężania 10,5:1
Moc maksymalna 126,5 KM (93kW) / 5500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm / 4500 obr./min.
Elektryka  Zintegrowany rozrusznik/alternator (ISG), akumulator 12V/20AH
Napęd tylnego koła Wał kardana
Rama Aluminiowa, podwójna, kołyskowa
Zawieszenia  z przodu układ wielowahaczaowy, z tyłu Pro-Link
Hamulce System D-CBS zintegrowany z ABS, z przodu dwie pływające tarcze o średnicy 320mm, zacisk 6-tłoczkowy, z tyłu jedna tarcza o średnicy 316 mm, zacisk 3-tłoczkowy. 
Wymiary i masy  
Gold Wing dł: 2475 mm
  szer: 925 mm
  wys: 1340 mm
   
Gold Wing Tour dł: 2575 mm
  szer: DCT 905 mm / Manual 925 mm
  wys: 1430 mm
Rozstaw osi 1695 mm
Kąt główki ramy 30,5°
Wyprzedzenie 109 mm
Promień skrętu 3,4 m
Wysokość kanapy 745 mm
Prześwit 130 mm
Rozmiar opon przód/tył 130/70R 18 / 200/55R 16
Masa własna (z płynami i paliwem) Gold Wing: Manual 365 kg / DCT 364 kg
  Gold Wing ‘Tour’:  Manual 380 kg 
  DCT z poduszką powietrzną 383 kg
Pojemność miski olejowej 4,4 litra (manualny) / 5,6 litra (DCT)
Pojemność zbiornika paliwa 21,1 litra
Średnie zużycie paliwa 5,6 litra/100km

 

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Układ hydrauliczny, który napędza dwa koła motocykla i odzyskuje energię podczas hamowania – taki patent znalazł się w dokumentacji złożonej przez Hondę.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA