Nowa Honda NT1100 [GALERIA, DANE TECHNICZNE]

W tym przypadku słowo nowa nabiera nowgo znaczenia. Za punkt wyjścia do projektu Hondy NT 1000 posłużyła dobra znajoma - Honda CRF1100L Africa Twin.

Jak zapewniają jednak spece z fabryki, nowy model to zupełnie inny motocykl niż dobrze znana Africa Twin. W NT 1100 nacisk został położony na komfort jazdy, precyzję prowadzenia i dobre osiągi, ale to wszystko będzie można sprawdzić wyłącznie na asfalcie. Dlaczego? Bo NT 1100 to typowy motocykl drogowy.

 

Honda NT 1100Honda

 

Miłośnicy turystyki szybko docenią szybę mającą możliwość 5-stopniowej regulacji wysokości i kąta nachylenia. Dużo obszerniejsze niż w Africe Twin owiewki mają zapewnić dobrą ochronę przed warunkami atmosferycznymi. Honda zapewnia, że ma być ona doskonała. Przejedziemy się nowym modelem, odpowiemy czy jest to prawda. Tempomat jest tu wyposażeniem standardowym, podobnie jak kufry boczne i podgrzewane manetki.  Systemy wspomagania kierowcy to: 3 standardowe tryby jazdy, 2 opcje indywidualnych ustawień, system kontroli momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control (HSTC) oraz system układ kontroli unoszenia przedniego koła Wheelie Control. Promieniowo montowane czterotłoczkowe zaciski przednie zapewniają budzącą zaufanie siłę hamowania, a opony 120/70-17 i 180/55-17 z przodu i z tyłu odpowiednią przyczepność do nawierzchni. 6,5-calowy ekran dotykowy TFT uzupełnia wyposażenie na poziomie premium i jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.

Jak mówi Koji Kiyono, lider projektu, NT1100, „W Hondzie mamy duże doświadczenie w spełnianiu oczekiwań klientów, którzy poszukują tradycyjnych motocykli turystycznych. Nasze starsze modele Pan European ST1100, ST1300 oraz NT650V i 700V Deauville przez wiele lat cieszyły się bardzo dobrą opinią i zdobyły sobie lojalnych nabywców. Dlatego, gdy przyszedł czas na zaprojektowanie nowego modelu turystycznego, chcieliśmy stworzyć coś, co odbije się szerokim echem w motocyklowym środowisku i spodoba się zwolennikom tradycyjnych motocykli turystycznych. Chcieliśmy również podnieść tętno kierowcom w każdym wieku i o różnych upodobaniach, którzy szukają prawdziwie nowego i wszechstronnego motocykla jako źródła relaksujących wrażeń. Dlatego właśnie stworzyliśmy nowy model NT1100 tak, by oferował całkowicie współczesne osiągi silnika, miał podwozie zapewniające przyjemność prowadzenia, pakiet nowoczesnych rozwiązań technicznych oraz całkowicie świeżą, wyróżniającą się stylistykę.

 

Honda NT 1100Honda

 

Stalowa rama NT1100 zapewni stosunkowo krótki rozstaw osi, co w połączeniu z agresywnie dobraną geometrią zawieszenia sprawia, że motocykl powinien lubić dynamiczną jazdę. Przednie koło prowadzi widelec upside-down firmy Showa z goleniami o średnicy 43 mm. Tylne zawieszenie to dwuramienny aluminiowy wahacz podparty centralnym amortyzatorem.

Dwie przednie tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm współpracują z 4-tłoczkowymi zaciskami montowanymi promieniowo. Opony mają rozmiar 120/70-17 z przodu i 180/55-17 z tyłu.

A teraz najważniejsze, czyli silnik. Hondę NT 1100 napędza dobrze znany twin o mocy 102 KM i momencie obrotowym 104 Nm czyli dokładnie takimi samymi osiągami jak w Africy Twin. Zmianom poddano tylko układy dolotowy i wydechowy co miało na celu poprawę charakterystyki, która ma być jeszcze płynniejsza i przyjaźniejsza. Honda chwali się, że nowy NT 1100 będzie oszczędnym motocyklem i na jednym tankowaniu będzie potrafił pokonać dystans nawet 400 km.

Do wyboru silnik będzie sprzężony z klasyczną, sześciobiegową skrzynią albo przekładnią DCT. 

 

 

Tyle teorii. Z niecierpliwością czekamy, aż pojawią się pierwsze modele do testów.

 

Dane techniczne Honda NT 1100 

Silnik Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam, elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI.
Przeniesienia napędu  wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia biegów MT: 6-biegowa manualna skrzynia biegów albo DCT: 6-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów
Elektryka  Akumulator 12 V/11,2 AH
Pojemność skokowa 1084 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 92 mm x 81,5 mm
Stopień sprężania 10,1:1
Moc maksymalna 102 KM (75 kW) przy 7 500 obr/min
Maks. moment obrotowy 104 Nm przy 6250 obr/min.
Rama  stalowa, kołyskowa
Zawieszenia Przód widelec upside-down Showa, średnica goleni 45 mm, regululowane napięcie wstępne i tłumienie dobicia, skok 150 mm, tył aluminiowy wahacz, układ Pro-Link z amortyzatorem gazowym SHOWA, regulowane napięcie wstępne i tłumienie odbicia, skok koła 150 mm.
Hamulce  przód: dwie tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm, promieniowo mocowany czterotłoczkowy zacisk hamulcowy, z tyłu jedna tarcza o średnicy 256 mm, zacisk jednotłoczkowy, ABS
   
Wymiary i masy  
Długość  2240 mm
Szerokość 865 mm
Wysokość  1360 mm
Rozstaw osi 1535 mm
Kąt główki ramy  63,5°
Wyprzedzenie 108 mm
Wysokość kanapy 820 mm
Prześwit 175 mm
Masa własna 238 kg - MT
  248 kg - DCT
Poj. zbiornika paliwa 20,4 l
Średnie zużycie paliwa 5 l/100 km (20 km/l)

 

 

 

zobacz galerię

Zobacz również:
Tiger 660 będzie kolejnym motocyklem Triumpha z rodziny adventure. W małym Tygrysie wykorzystana zostanie większość podzespołów modelu Trident 660.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA