Nowa Honda Transalp. Czy zobaczymy ten motocykl podczas targów EICMA?

Pojawiły się kolejne informacje dotyczące nowej Hondy Transalp. Japoński magazyn Young Machine potwierdził, że producent przygotowuje taki model i z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, że otrzyma on nazwę Transalp.

Honda XL 700 V Transalp Motor Presse Polska

Znak towarowy Transalp został przez Hondę zastrzeżony ponownie w 2006 roku. Prawa do jego używania odnowiono w 2015 roku. Podobnie w Japonii – tam pierwsza rejestracja po wycofaniu tego modelu nastąpiła w 2008 r., zaś odnowienie w grudniu 2018 r. Na początku tego roku Honda wystąpiła o zastrzeżenie nazwy „Transalp” między innymi w Tajlandii, Brazylii, Chinach, Rosji i Turcji.

Jak twierdzi Young Machine, nowy Trampek będzie zbudowany na konstrukcji modelu NC 750X, a silnik, który trafi do nowego modelu będzie rozwinięciem jednostki z NC. Przede wszystkim zyska na mocy – ma być jej około 80 KM. Oznacza to, że szykuje nam się kolejny przedstawiciel rosnącego w siłę segmentu średnich adventure, gdzie mamy już między innymi Yamahę Tenere 700, Triumpha Tigera Sporta 660, czy Aprilię Tuareg 660.

Nowy Transalp, w odróżnieniu od pomyślanego raczej do miasta NC 750X, będzie motocyklem z przeznaczeniem off-roadowym. Na przód trafi co najmniej 19-calowe koło, a zawieszenia będą mieć minimum 160 mm skoku, choć spodziewamy się raczej wartości bliżej 200 mm. Najprawdopodobniej w pierwszej kolejności pojawi się wersja standardowa, a nieco później Adventure Sports. Obie dostępne będą także z automatyczną skrzynią DCT.

Kiedy nowy Transalp pojawi się w sprzedaży? Z graniczącym z pewnością prawdopodobieństwem można przyjąć że będzie to przyszły rok. W tym model powinien zostać zaprezentowany, zapewne podczas targów EICMA, razem z X-ADV 350. Pierwszy Transalp pojawił się w 1987 roku. Zyskał w Europie ogromną popularność ze względu na dobre własności jezdne i przyzwoitą dzielność terenową.

Nazwa modelu pochodzi od połączenia słów Trans i Alp co rzecz jasna przywodzi na myśl pokonywanie górskich dróg. Przez cały okres produkcji, czyli do 2012 roku, motocykl napędzany był silnikiem widlastym 650 cm3, następnie 700 cm3. W Japonii dostępna była także wersja 400 cm3. Nowy model otrzyma silnik rzędowy o pojemności około 750 cm3.

Zobacz również:
Szpiegowskie zdjęcia opublikowane przez jeden z włoskich portali ujawniają nowy projekt Moto Guzzi – V100, następcę modelu Norge, który zniknął z rynku w 2016 roku.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA