[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Nowe 636: Kawasaki Ninja ZX-6R na 2019

Zieloni prezentują odświeżone ZX-6R z silnikiem 636 cm3. Nowy model wygląda agresywniej i jest wyposażony w bogaty pakiet elektroniki. 

Zieloni postanowili odświeżyć model ZX-6R (ostatni lift był w 2016 roku). Motocykl napędza znany z poprzednich modeli silnik o pojemności 636 cm3. Jednostka napędowa ma już swoje lata - po raz pierwszy pojawiła się w Ninji w 2002 roku. Na tamte czasy, dzięki sporym osiągom zyskała miano rewolucyjnej. Dzisiaj została ulepszona i dostosowana do aktualnych norm spalania Euro 4. Co ciekawe silnik nadal trzyma formę i osiągami prześciga YZF-R6 o ponad 12 KM. Nowa Kawa rozwija bowiem od 130 KM do maksymalnie 136 KM (z doładowaniem RAM Air). 

REKLAMA

REKLAMA

Masa motocykla gotowego do jazdy wzrosła z 194 kg do 196 kg. Jeśli chodzi o wyposażenie to średni Ninja w wersji standardowej został uzbrojony w quickshifter KQS (tylko w górę), ABS (KIBS), sprzęgło antyhoppingowe (Assist & Slipper), kontrolę trakcji (KTRC) i dwa tryby jazdy.

 

REKLAMA

Zobacz też: 7 SUPERBIKE'ÓW na torze - test

 

Kawa została wyposażona w wyświetlacz LCD, obok którego znalazł się analogowy obrotomierz (szkoda, że nie kolorowy wyświetlacz TFT). Przybyło też kilka bajerów - kontrolka jazdy eco i wskaźnik poziomu paliwa. Na wyświetlaczu pojawiła się też informacja na temat pozostałego zasięgu. Zaskoczeniem dla wielu może okazać się również gniazdko zapalniczki.Dobrą przyczepność i możliwość jazdy w sportowym stylu ma zapewnić przednie zawieszenie upside-down (SFF-BP) marki Showa. W przednie tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm wgryzają się radialne 4-tłoczkowe zaciski monobloc. Nowa, krótsza i węższa kanapa według obietnic producenta wpływa na wygodniejszą i bardziej ergonomiczną pozycję podczas jazdy.

Te cechy oznaczają, że 636 będzie nadawał się nie tylko do jazdy po torze, ale również świetnie sprawdzi się podczas weekendowych wypadów poza miasto. Całość uzupełniają opony Bridgestone S22, które są nowością na sezon 2019.



 

Zobacz też: Kawasaki ZX-10R 2019

 

REKLAMA

ZX-6R ma też oczywiście zupełnie nowy wygląd. Kanciasta, ostra, agresywna sylwetka przypomina stylistycznie Ninję 400 zaprezentowaną w zeszłym roku. Spory wlot powietrza umieszczony pomiędzy dwoma lampami LED nadaje maszynie charakteru. Mi się podoba kierunek w którym Kawasaki projektuje motocykle, a Wam?

Nowy ZX w Niemczech będzie kosztował 11 695 €, czyli około 50 200 zł (gdy 1 € to 4,29 zł). Konkurencyjna Yamaha YZF-R6 w podstawowej wersji kosztuje w Polsce 59 900 zł. 

REKLAMA

 

Zobacz też: Spoilery motocyklowe - odpicuj swój motocykl

 

Kawasaki Ninja ZX-6R 2019 w akcji:ZX-a na żywo będzie można zobaczyć zapewne już w listopadzie na targach EICMA w Mediolanie. 

 

 

REKLAMA

 

REKLAMA

zobacz galerię

Zobacz również:
Yamaha w ostatnich latach stawia na customy. Tym razem maszyną spod znaku trzech kamertonów zajął się Shinya Kimura z Chabott Enineering.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij