Nowe BMW S 1000 RR już jest! Ma więcej mocy, lepszą elektronikę i specjalny tryb do driftu

BMW zaprezentowało nowe S 1000 RR. Jak twierdzi producent, w motocyklu zastosowano wiele zmian dotyczących silnika, zawieszenia, podwozia, aerodynamiki, konstrukcji i systemów wspomagania.

Aktualna wersja S 1000 RR jest rozwinięciem sportbike'a, który pojawił się po raz pierwszy w 2009 roku. W nowej odsłonie sprzęt został wyposażony w najnowocześniejsze zdobycze techniki, gruntownie przetestowane na torach wyścigowych - oprócz zaawansowanego silnika i podwozia, mamy tutaj zatem zoptymalizowaną aerodynamikę z wingletami i nowymi systemami wspomagania.

Nowy S 1000 RR wyposażony jest w 4-cylindrowy silnik rzędowy oparty na jednostce napędowej obecnego S 1000 RR. Moc maksymalna wynosi 210 KM przy 13750 obr/min, czyli jest o 3 KM wyższa niż w poprzednim modelu. Maksymalny moment obrotowy 113 Nm generowany jest przy 11000 obr/min. 

BMW S 1000 RR 2022BMW Motorrad

System DTC (Dynamic Traction Control) został wzbogacony o Slide Control z dwoma predefiniowanymi kątami uślizgu. System umożliwia kontrolowany uślizg tylnego koła podczas wychodzenia z zakrętu, pozwalając na efektowny drift. Po osiągnięciu zadanej wartości kąta skrętu, interweniuje kontrola trakcji, zmniejszając poślizg i stabilizując motocykl.

Bazą S 1000 RR jest tak jak dotąd aluminiowa rama, spawana z czterech odlewanych elementów, silnik jest elementem nośnym. Kąt główki kierownicy został zredukowany o 0,5°. Nowa geometria podwozia zapewniać ma lepszą precyzję jazdy, a także lepsze czucie przedniego koła.

BMW S 1000 RR 2022BMW Motorrad

W nowym S 1000 RR zastosowano także system Brake Slide Assist. Podobnie jak w DTC Slide Control, nowy system także korzysta z czujników kąta skrętu i pozwala kierowcy ustawić określony kąt uślizgu koła przy hamowaniu podczas pokonywania zakrętów.

Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć nieodzownych dziś wingletów, które generują siłę docisku aerodynamicznego, a tym samym dociążają koła, zapewniając lepszy ich kontakt z nawierzchnią. Aerodynamikę zaprojektowano tak, by ograniczyć skłonność do wheelie i poprawić stabilność w zakrętach.

BMW S 1000 RR 2022BMW Motorrad

Najważniejsze cechy nowego BMW S 1000 RR:

• Zwiększona moc i moment obrotowy: 154 kW (210 KM) przy 13.750 obr./min i 113 Nm przy 11.000 obr./min.

• Krótsze przełożenie wtórnego przełożenia dla większej przyczepności na tylnym kole.

• Zaawansowana rama „Flex Frame” z większą elastycznością.

• Geometria podwozia z nowymi wartościami kąta główki ramy, przesunięcia, kółka i rozstawu osi.

• Zestaw podwozia M w standardzie z regulowanym punktem obrotu wahacza i podniesionym tylnym końcem.

• Dynamiczna kontrola trakcji DTC z nową funkcją kontroli uślizgu dla driftu podczas przyspieszania za pomocą czujnika kąta skrętu.

• ABS Pro z nową funkcją wspomagania poślizgu hamulca wykorzystującą czujnik kąta skrętu do hamowania dryfowania podczas zbliżania się do zakrętów.

• Ustawienie ABS Pro „Slick”

• Zoptymalizowana aerodynamika z nową częścią przednią, wingletami, wysoką przednią szybą i oddzieleniem dolnej potrójnej klamry.

• Lekki akumulator M w standardzie.

• Port ładowania USB w tylnej części.

• Przeprojektowana tylna część i krótszy uchwyt tablicy rejestracyjnej.

• Zoptymalizowana wiązka przewodów do wyjmowania uchwytu tablicy rejestracyjnej.

• Osłona sprzęgła i generatora w kolorze czarnym.

• Łatwiejszy montaż tylnego koła dzięki odpornym na zgubienie tulejom osi oraz sfazowanym klockom hamulcowym i płytce mocującej hamulca.

• Adapter myszy GPS M jako część oryginalnej gamy akcesoriów BMW Motorrad.

• Nowy uchwyt GoPro jako część oryginalnej gamy akcesoriów BMW Motorrad.

Zobacz również: