Bazą czterocylindrowego silnika jest na jednostka z S 1000 RR, wyposażona w układ zmiennych faz rozrządu, i osiągająca moc maksymalną 121 kW (165 KM) przy 11 000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 114 Nm przy 9250 obr/min. Żeby obniżyć poziom hałasu i zużycia paliwa, co wiąże się z obniżeniem prędkości obrotowych na poszczególnych biegach przełożenia biegów czwartego, piątego i szóstego zostały wydłużone. Oprócz działającego płynniej sprzęgła antyhoppingowego, nowy S 1000 XR został wyposażony w system kontroli momentu hamującego silnika (MSR). Sterowany elektronicznie system MSR zapobiega poślizgowi tylnego koła przy szybkiej redukcji biegów. Silnik w nowym modelu jest lżejszy o 5 kg. Kuracji odchudzającej poddano również pozostałe elementy motocykla. W nowym modelu rama i wahacz są lżejsze w sumie o 2,1 kg.
Nowa S 1000 XR jest standardowo wyposażona w cztery tryby jazdy: „Rain”, „Road”, „Dynamic” i „Dynamic Pro”. W trybie „Dynamic Pro”, masz możliwość indywidualnego ustawienie każdego z parametrów. Oprócz zmiany reakcji przepustnicy, hamowania silnikiem, układu ABS i kontroli trakcji, czy „Power Wheelie”. W tym trybie wszystkie ustawienia można skonfigurować osobno.
Zestaw wskaźników z 6,5-calowym wyświetlaczem TFT zapewnia lepszą czytelność i większą ilość przekazywanych informacji.
Kokpit nowego S 1000 XR został przebudowany a wyświetlacz TFT powiększony. Oprócz zwiększonej ilości funkcji i informacji, spory nacisk położono na poprawę czytelności. Dlatego w zależności od sytuacji możesz wybrać taką konfigurację, która gwarantuje przekazanie informacji adekwatnych do sytuacji na drodze. Na przykład ekran Pure Ride docenisz podczas spokojnej jazdy np. w mieście. Na torze docenisz informacje pokazujące kąt pochylenia maszyny, ustawienia ABS-u czy kontroli trakcji. Podobnie jak we współczesnych samochodach możesz też wyświetlić aktualny status pojazdu. Fajną opcją jest wyświetlenie informacji z nawigacji. Obsługa TFT odbywa się wygodnie z kierownicy za pośrednictwem MMC (Motorcycle Multi Controler).
Najważniejsze zmiany w nowym BMW S 1000 XR:
- 5 kg lżejszy, nowo opracowany czterocylindrowy silnik rzędowy budowany na bazie S 1000 RR z nowymi, dłuższymi przełożeniami ostatnich trzech biegów.
- Maksymalna moc i moment obrotowy to: 121 kW (165 KM) przy 11 000 obr / min i 114 Nm przy 9250 obr / min.
- Nowo opracowane rama z układem „Flex Frame”, w którym na silnik pełni element nośny konstrukcji, a w porównaniu do poprzedniego modelu przenosi też większe obciążenia.
- Poprawiona ergonomia dzięki „Flex Frame”.
- Dynamic ESA w standardzie i Dynamic ESA Pro z dwoma trybami jazdy (Road, Dynamic) .
- Nowy, lżejszy o 19% wahacz.
- Asystent hamowania DBC.
- Zmniejszona o 10 kg w porównaniu z poprzednim modelem masa motocykla - do 226 kg .
- Nowy, lżejszy układ wydechowy.
- 6-osioe IMU.
- DTC - kontrola trakcji w standardzie.
- Sterowanie momentem hamującym silnika MSR w standardzie.
- ABS Pro podnoszący poziom bezpieczeństwa podczas hamowania.
- Cztery tryby jazdy „Rain”, „Road”, „Dynamic” i „Dynamic Pro” w standardzie.
- Hillstart Control Pro w standardzie.
- Quickshifter (Shift Assistant Pro) działający podczas zmiany przełożenia w górę i w dół dostępny w opcji.
- Nowy kokpit z 6,5-calowym, czytelnym wyświetlaczem TFT.
- Adaptacyjne reflektory z DRL w Headlight Pro jako wyposażenie opcjonalne.
Komentarze