Nowe Ducati Monster SP nadjeżdża!

Sagi internetowej Ducati World Première 2023 ciąg dalszy. Poznaj nowe Ducati Monster SP - najbogatszą wersję, która została zaprojektowana aby jeszcze wyżej podnieść poprzeczkę podczas sportowej jazdy. 

Nowe Ducati Monster 2023 Ducati

Zaprezentowany w 2021 roku Monster reprezentował esencję Ducati w najbardziej kompaktowej i najlżejszej formie. Oferował wszystko, czego potrzebowałeś, aby dobrze się bawić podczas każdej przejażdżki. Motocykl został zbudowany z wykorzystaniem oryginalnych założeń, które nie zmieniły się od 1993 roku, czyli debiutu Pierwszego Monstera. Sportowy silnik został tak dostrojony by cieszyć z jazdy po zwykłych drogach, a sztywna sportowa kratownicowa miała swoje korzenie w wyścigach superbike. 

 

Nowe Ducati Monster 2023Ducati

 

Sercem Ducati Monstera jest czterozaworowy silnik Testastretta 11° o mocy 111 KM, chłodzony cieczą i z rozrządem desmodromicznym. Inspirowana konstrukcją Panigale V4, niezwykle lekka i kompaktowa rama została wykonana z aluminium i jest mocowana bezpośrednio do głowic silnika. To reinterpretacja sprawdzonej receptury, która dała życie segmentowi motocykli naked i sprawia, że ​​zakochują się w nim kolejne pokolenia Monsteristi.

 

Nowe Ducati Monster 2023Ducati

 

Prosta i skuteczna koncepcja ewoluuje wraz z pojawieniem się modelu Monster SP. Motocykl wyróżnia się wysokiej jakości komponentami, które sprawiają, że jest jeszcze lżejszy i daje więcej przyjemności z szybkiej jazdy.

 

Charakter Monstera SP podkreśla malowanie w kolorach, które pojawiają się na Desmosedici GP zespołu wyścigowego Ducati Lenovo Team, a także tłumik Termignoni oraz złote golenie widelca Öhlins NIX30. Od podstawowej wersji Monstera, wersję SP wyróżniają też ciekawe detale jak czerwone siedzisko, czy większy napis Ducati na zbiorniku paliwa, nawiązujący do Panigale V4.

 

Nowe Ducati Monster 2023Ducati

 

Doskonała precyzja prowadzenia, jeszcze lepsza zwrotność i skuteczność hamowania – Monster SP jest niezwykle wydajny podczas sportowej jazdy. Regulowane zawieszenie przednie Öhlins jest o 0,6 kg lżejsze niż w standardowej odmianie. Dzięki zaciskom Brembo Stylema® i tarczom o średnicy 320 mm, które są o 0,5 kg lżejsze, ​​Monster SP lepiej hamuje, a jednocześnie jest bardziej zwinny. W celu redukcji wagi zastosowano też litowo-jonowy akumulator. Wszystkie modyfikacje pozwoliły na oszczędność masy gotowego do jazdy pojazdu o około 2 kilogramy.

 

Sportowy potencjał Monstera SP wyraża jego seryjne wyposażenie: amortyzator skrętu, który poprawia stabilność podczas przyspieszania i pokonywania zakrętów, a także opony Diablo Rosso IV, czyli flagowy model Pirelli do sportowej jazdy po drogach.

 

W elektronice nastąpiła ponowna kalibracja wszystkich trybów jazdy, aby w pełni wykorzystać zmiany wprowadzone w podwoziu. Dodany został nowy tryb Wet, przeznaczony do jazdy na mokrej nawierzchni, stworzony z myślą o zapewnieniu większego bezpieczeństwa.

 

Nowe Ducati Monster 2023Ducati

 

Pakiet elektroniczny plasuje Monstera na szczycie segmentu. Standardowe wyposażenie obejmuje ABS Cornering, Ducati Traction Control i Ducati Wheelie Control, wszystkie z możliwością dostosowania poziomu interwencji. Sportowe nastawienie nowego Monstera SP podkreśla również system Launch Control, który zapewnia błyskawiczne przyspieszenie. Najwyższej klasy wyposażenie pozwala na bezpieczne korzystanie z pełnych osiągów.

 

 

Tryby Sport, Road i Wet zmieniają przysposobienie Monstera SP według preferencji prowadzącego. Zarządzanie nimi odbywa się na kolorowym ekranie TFT o przekątnej 4,3 cala, z czytelną grafiką i dużym obrotomierzem.

 

Ducati rozpocznie produkcję modelu Monster SP w styczniu 2023 roku. Motocykl będzie dostępny również w wersji o obniżonej mocy, dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Zobacz również:
REKLAMA