Nowe Ducati Streetfighter V2 i Ducati Streetfighter V4 [OPIS, ZDJĘCIA, DANE TECHNICZNE]

Rodzina Streetfighterów, powiększyła się o  dwa nowe modele: Ducati Streetfighter V2 oraz ekskluzywną wersję Ducati Streetfighter V4 SP.

Ducati Streetfighter V4 SP Ducati

Po prezentacji wiemy już wszystko. Pierwsza z maszyn, nowy Ducati Streetfighter V2 to sportowy naked o niepowtarzalnym wyglądzie i znakomitych osiągach. Ten motocykl ma za zadanie połączenie w sobie sportowego DNA tak charakterystycznego dla Ducati  Panigale V2 z funkcjonalnością maszyn drogowych i efektownym stylem typowym dla wszystkich modeli Streetfighter.

Masa tej maszyny na sucho wynosi 178 kg, a silnik to jednostka Superquadro o pojemności 955 cm3 i mocy 153 KM. Nie wyobrażam sobie innej sytuacji by nowy Streetfighter nie został wyposażony w potężny pakiet elektroniki najnowszej generacji.

 

Ducati Streetfighter V2Ducati

 

Funkcjonalność i ergonomia tej maszyny została opracowana przede wszystkim z myślą o jeździe po zwykłych drogach i okazjonalnym wypadzie na tor. Wysoka i szeroka aluminiowa kierownica zastąpiła clip-on’sy znane z Panigale V2. Kanapa jest teraz szersze i ma nową tapicerkę, która sprawia, że ​​ten motocykl stał się bardziej komfortowy. Podnóżki zmieniły swoją pozycję po to, by zwiększyć ilość miejsca za kierownicą. Jak zapewniają marketingowi spece wszystkie wprowadzone zmiany mają zagwarantować doskonałą kontrolę podczas szybkiej, sportowej jazdy przy jednoczesnym zagwarantowaniu maksimum komfortu podczas codziennego użytku.

 

Ducati Streetfighter V2Ducati

 

Silnik Streetfightera V2 to dobrze znana jednostka Superquadro o pojemności 955 cm3. Oczywiście spełnia on normę Euro 5 i osiąga moc maksymalną 153 KM przy 10750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi tu 101,4 Nm przy 9000 obr./min. Żeby silnik jeszcze lepiej sprawdzał się podczas codziennego użytku, w porównaniu do Panigale V2, skrócone zostało przełożenie wtórne (z 15/45 na 15/43). Ta zmian ma zagwarantować jeszcze większą ilość momentu dostępnego na tylnym kole podczas prędkości używanych na zwykłych drogach. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że udało się poprawić reakcję silnika na dodanie gazu.

 

Ducati nie było by sobą, gdyby nie poświęciło bardzo dużej uwagi ramie i zawieszeniom. W tym motocyklu silnik pełni jednocześnie rolę elementu nośnego łączącego kompaktowy przednią  część ramy (konstrukcja monocoque wykonana jako ciśnieniowy odlew aluminiowy), przymocowango do przedniej głowicy silnika. Jednostronny wahacz, którego oś obrotu także znajduje się w silniku, jest o 16 mm dłuższy niż w Panigale V2, co z kolei ma wpłynąć na poprawę stabilności prowadzenia motocykla. Pora przejść do zawieszeń. W tym przypadku, z przodu pracuje widelec Showa BPF o średnicy goleni 43 mm, a z tyłu amortyzator Sachs. Łatwy dostęp do regulacji amortyzatora, pozwala szybko dostroić go do wymagań jazdy po torze.

 

Ducati Streetfighter V2 ma 5-szprychowe obręcze na które założono opony Pirelli Diablo Rosso IV o rozmiarach  120/70 ZR17 z przodu i 180/60 ZR17 z tyłu.  Oprócz zmiany klocków hamulcowych wykonanych z materiału nieco mniej agresywnych właściwościach niż potrzebnych do sportowej jazdy, cały układ hamulcowy został przeszczepiony  z Ducati  Panigale V2 wraz z zaciskami Brembo M4-32 które wgryzają się w tarcze o średnicy 320 mm.

 

Także cala elektronika Streetfightera V2 została przejęta z Panigale V2. Dlatego w tej maszynie znajdziesz  6-osiowe IMU przesyłające informacje do centralnego komputera sterującego  wszystkimi elektronicznymi systemami motocykla. Ten pakiet obejmuje: ABS Cornering EVO z funkcją „slide by brake”, Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2, Engine Brake Control (EBC) ) EVO. Uff, sporo tego. Co więcej w  Streetfighterze  V2 znajdziesz  trzy tryby jazdy (sport, road, rain). Ale to nie w, takie jak:  Ducati Data Analyzer (DDA + GPS) oraz Ducati Multimedia System.

 

Wszystkie lampy Ducati wyposażono w diody LED, a w przednim reflektorze pojawiło się światło do jazdy dziennej. W kokpicie króluje wyświetlaczem Full-TFT o przekątnej 4,3 cala.

 

Choć Ducati Streetfighetr V2 to teoretycznie motocykl drogowy, w katalogu akcesoriów  Ducati Performance znajdziesz wiele części mających za zadanie nie tylko poprawę i tak znakomitego wyglądu, ale też osiągów nowego Streetfightera V2. Wśród nich wyróżniają się charakterystyczne winglety zaprojektowane przez Ducati w celu uzyskania jeszcze lepszych osiągów podczas jazdy na torze.

 

Ducati Streetfighter V2 wjedzie do salonów już w grudniu i będzie dostępny  w kolorze Ducati Red z czarnymi felgami.

 

 

Ducati Streetfighter V4

Drugą nowością na sezon 2022, jest niesamowicie piękny i piekielnie mocny Ducati Streetfighter V4 SP. Według zapewnień fabryki ma być to najbardziej ekstremalny naked jaki dotychczas zjechał z linii produkcyjnej w Borgo Panigale.

 

Ducati Streetfighter V4 SPDucati

 

Ducati Streetfighter V4 SP powstał na bazie Ducati  Superleggery V4. Motocykl waży 196 kg, w stanie gotowym do jazdy (czyli o  3 kg mniej niż  Streetfighter V4 S). Nie było by to możliwe, gdyby nie zastosowanie lekkich ale piekielnie drogich technologii. Na przykład obręcze Streetfightera V4 SP są wykonane  z włókna węglowego, dzięki czemu  są lżejsze o 1,4 kg od tych z kutego aluminium, które są standardowo montowane w Streetfighterze V4 S. Inżynierowie zapewniają, że nowe obręcze pozwalają zmniejszyć moment bezwładności  o 26% z przodu i 46% z tyłu, w porównaniu do tych aluminiowych. To z kolei może oznaczać tylko jedno. Motocykl powinien prowadzić się jeszcze lepiej i być zwrotniejszy od wersji V4S.

 

Wyposażenie tego wyjątkowego nakeda wzbogacają regulowane aluminiowe i obrabiane CNC podnóżki, przedni błotnik z włókna węglowego, akumulator litowo-jonowy oraz szereg akcesoriów niezwykle przydatnych podczas trackday’ów, takich jak otwarta osłona sprzęgła wykonana z włókna węglowego czy  zaślepki maskujące zdjęty wspornik tablicy rejestracyjnej.

 

Ducati Streetfighter V4 SPDucati

 

Ponieważ motocykl zapowiada się na piekielnie szybką maszynę, z tego właśnie powodu w układzie hamulcowym wybór padł na zaciski Brembo Stylema R. Zapewniają one ogromną i niezwykle precyzyjną siłę hamowania niespotykaną do tej pory w tej klasie motocykli.

 

By dopełnić znakomitą konfigurację tej maszyny w układzie zawieszenia nie mogło zbraknąć zawieszeń innych niż sterowane   elektronicznie Öhlins Smart EC 2.0, w których charakterystyka tłumienia dopasowuje się do stylu jazdy.  

 

A teraz najważniejsze. Sercem Ducati Streetfightera V4 SP jest silnik Desmosedici Stradale o pojemności 1103 cm3 i mocy 208 KM, który zapewnia moment obrotowy 123 Nm przy 9500 obr./min. W tym motocyklu zdecydowano się na suche sprzęgło STM-EVO SBK, które gwarantuje jeszcze lepszą precyzję pracy i zapobiega podskakiwaniu koła nawet podczas najbardziej agresywnych redukcji biegów.

 

Na razie nie znamy cen obu motocykli. Może to i lepiej. Wiemy natomiast, że w przeciwieństwie do Streetfigtera V2, ekskluzywna wersja V4 SP pojawi się w salonach Ducati w styczniu 2022 r. Chyba nadszedł już najwyższy czas na sprawdzenie co kryje się we wnętrzu świnki skarbonki.  

 

Ducati Streetfighter gama 2022Ducati

 

 

Zobacz również:
200 KM i osprzęt rodem z torów MotoGP – Suzuki zdecydowało się ożywić legendarną wersję GSX-R-a – Phantom, dostępną w roku 2006.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ