Nowe Kawasaki Versys 650

Kawasaki mocno odświeżyło małego Versysa, upodobniając go do Versysa 1000.

Przed kilkoma tygodniami prezes Kawasaki Motors zapowiadał zakończenie wieloletniej historii silników spalinowych i wprowadzenie w najbliższym czasie do oferty aż 10 modeli wykorzystujących napęd elektryczny. Mieliśmy nadzieję, że podczas tegorocznych targów EICMA 2022 zobaczymy pierwsze elektryczne Kawasaki. Po konferencji już wiemy, że rewolucji nie będzie!

W przypadku nowego Versysa 650 zmiany mają charakter wyłącznie kosmetyczny. Przede wszystkim poprawiona została przednia owiewka, jeszcze bardziej upodobniająca ten motocykl do większego Versysa 1000. Jej kształty są teraz bardziej nowoczesne i utrzymane w futurystycznym stylu. Zmieniona została także przednia szyba, mającą teraz możliwość czterostopniowej regulacji. W światłach oraz kierunkowskazach klasyczne żarówki zastąpiły nowoczesne i energooszczędne diody LED. W kokpicie pojawił się wyświetlacz TFT, który może zostać sparowany ze smartfonem za pomocą aplikacji Kawasaki Rideology App, która umożliwia monitorowanie podstawowych parametrów małego Versysa.

 

Kawasaki Versys 650Kawasaki

 

Sercem tego motocykla pozostał dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 649 cm3, osiągający moc 67 KM. Może nie kipi on mocą, za to ma bardzo przyjazną charakterystykę (sporo momentu dostępnego w środkowym zakresie obrotów) co spodoba się początkującym motocyklistom. Docenią oni również dwustopniową kontrolę trakcji KTRC

Jak na motocykl turystyczny przystało w kokpicie małego Versysa znajdziesz gniazdo USB do zasilania telefonu lub nawigacji.

Motocykl dostępny będzie w wersjach Tourer, Tourer Plus oraz Grand Tourer, które już w standardowym wyposażeniu są uzbrojone w bogate pakiety akcesoriów.

 

Wzory malowania na sezon 2022:
- Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black
- Metallic Phantom Silver / Metallic Flat Spark Black / Metallic Spark Black
- Candy Lime Green / Metallic Flat Spark/ Metallic Spark Black

 

Dane techniczne Kawasaki Versys 650 (2022)

Silnik: chłodzony cieczą, rzędowy, dwucylindrowy, rorząd DOHC, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 38 mm
Przeniesienie napędu: mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, napęd tylnego koła łańcuchem.
Śr. cylindra x skok tłoka 83,0 x 60,0 mm
Pojemność skokowa 649 cm3
Stopień sprężania 10,8:1
Moc maksymalna 67 KM (49 kW) przy 8 500 obr/min
Maks. moment obr. 61 Nm przy 7000 obr/min
Rama: kratownicowa, stalowa.
Zawieszenia: przód – widelec upside-down, śr. goleni 41 mm, skok 150 mm, regulacja tłumienia odbicia i napięcia sprężyn, tył – dwuramienny wahacz , amortyzator z regulacją napięcia spręzyny, skok 145  mm.
Hamulce: przód – 2 tarcze, śr. 300 mm, zaciski dwutłoczkowe, tył – 1 tarcza, śr. 250 mm, zacisk jednotłoczkowy , ABS.
Rozmiary opon p/t 120/70-17 / 160/60-17
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1415 mm
Wysokość kanapy 845 mm
Masa na sucho 219 kg 
Poj. zbiornika paliwa 21 l
Cena nieustalona

zobacz galerię

Zobacz również:
Po sukcesie modelu TRK 502 Benelli wprowadza na rynek pełnoprawny motocykl przygodowy – Benelli TRK 800. Oto wszystkie informacje i zdjęcia.
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA