Nowe Triumphy - Street Single i Street Scrambler 500 testowane w Hiszpanii

Dwa nowe motocykle Triumpha z singlami o pojemności 500 cm3 zostały przyłapane podczas testów w Hiszpanii. Za ich wyprodukowanie odpowiada indyjski Bajaj.

Triumph Street Scrambler Triumph
Zdjęcie ilustracyjne

Informacje o małolitrażowych motocykla Triumpha docierają do nas z Indii już od dość dawna. Z trudnych do zrozumienia przyczyn Hinckley konsekwentnie trzymało się z dala od pojemności mniejszych niż 660 cm3. O ile w Europie takie działanie mogłoby wydawać się uzasadnione, o tyle na rynkach azjatyckich, które generują największy wolumen sprzedaży, jest to pozbawianie się pokaźnego źródła zysków.

Tymczasem konkurencja nie śpi – w segmencie retro, w którym Triumph mógłby być prawdziwą potęgą, od lat króluje Royal Enfield, w siłę urosła także ostatnio należąca do Mahindry Jawa, coraz śmielej poczynają sobie także przejęte przez Hindusów marki BSA i Yezdi.

Brytyjczycy doskonale zdają sobie sprawę ze swoich braków, dlatego kilka lat temu ogłosili rozpoczęcie współpracy z azjatyckim potentatem w dziedzinie jednośladów – firmą Bajaj. Celem miało być stworzenie gamy modeli o pojemnościach silników od 200 do 750 cm3. Część z nich miała trafić na lokalne rynki, zaś te z większymi silnikami do Europy. Choć plany pokrzyżowały nieco pandemia i kryzys na rynku półprzewodników, wygląda na to, że pierwsze owoce współpracy obu firm już są.

W Hiszpanii trwają testy pierwszych motocykli stworzonych przez Bajaja dla Triumpha. Oba motocykle wyposażone są w jednocylindrowy silnik o pojemności około 500 cm3. Oba stylistycznie nawiązują także do linii Modern Classics Triumpha. Konstrukcja została zaprojektowana tak sprytnie, że na pierwszy rzut oka można by pomyśleć, że w ramie pracuje dobrze znany z modeli Bonneville twin.

Taki zabieg wynika nie tylko z założeń stylistycznych, ale także konstrukcyjnych. Dzięki użyciu twina jako szablonu, producent nie musiał konstruować silnika od podstaw, a wykorzystać elementy istniejącej jednostki napędowej. Możliwe było także zoptymalizowanie produkcji pod kątem wykorzystania technologii i części z innych modeli. Bardzo możliwe, że single, pracujące w testowanych motocyklach mają wspólne z Bońkami zawory, tłok, czy pompy wody i oleju.

Pozostałe elementy motocykla tchną prostotą – wahacz, monoshock, widelec upside down – nie ma tutaj specjalnej finezji, wszystko wygląda na podporządkowane kosztom. Można zauważyć, że motocykle są odrobinę zróżnicowane pod względem stylistycznym. Wydaje się, że jeden z nich będzie wersją uliczną – "Street Singlem", drugi zaś otrzyma cechy miejskiego scramblera. Pierwszy z nich ma 17-calowe koła i pojedynczy wydech, drugi koło 19-calowe z przodu, dwuczęściowe siedzenie i podwójny wydech. Podobny zabieg zastosowano w przypadku innych modeli producenta – Street Twina i Street Scramblera.

Choć kilka elementów wydaje się jeszcze zamontowanych tymczasowo, ogólne zaawansowanie produkcji sugeruje, że motocykle są niemal gotowe. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że ich premiera odbędzie się jeszcze w tym roku.

Przeczytaj także: Triumph Tiger Sport 660.

Zobacz również:
REKLAMA