Nowe Yamaha Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition na sezon 2023

W najnowszym, listopadowo-grudniowym, numerze Motocykla porównaliśmy dla was dwa modele Yamahy Ténéré 700 (model podstawowy i World Raid). Dzisiaj już wiemy, że od nowego sezonu Yamaha Ténéré 700 i Rally Edition trafią na rynek w odświeżonych wersjach.

Yamaha Tenere 700 2023 Yamaha

Wprowadzone zmiany to nie żadna rewolucja lecz najzwyklejsza ewolucja! Zresztą część tych zmian znana jest już z modelu Word Raid 2022. 

Od momentu debiutu w 2019 roku w samej tylko Europie sprzedało się ponad 40 000 Yamah Ténéré 700.  I nie ma się co dziwić, bo Japończycy postawili na sprawdzony przepis i skupili się na tym co najważniejsze w motocyklu adventure. Połączyli oni niezbyt mocny za to niezwykle wytrzymały dwucylindrowy silnik o pojemności 690 cm3, z prostymi ale dobrze spełniającymi swoje zadanie zawieszeniami. Całość ubrali w ciekawe stylistycznie owiewki i voilà, oto mamy  motocykl dla podróżników. 

W kolejnych latach oferta modeli Yamahy Ténéré 700 rozszerzyła się o kolejne wersje tego motocykla. Pierwszą z nich była Ténéré 700 Rally Edition, maszyna wyposażona w dodatki ułatwiające jazdę w trudnym terenie. Druga to Yamaha Ténéré 700 World Raid, która dzięki dwóm zbiornikom o pojemności 23 litrów paliwa, niewielkiemu zużyciu paliwa, przemieniła się w prawdziwego długodystansowca.

Wraz ze zmianami, pojawiły się również sportowe sukcesy. Podczas tegorocznego Erzbergrodeo Pol Tarrés, pokonał 22 punkty kontrolne, zostawiając w tyle wielu zawodników jadących na lekkich i hardkorowych endurakach. W październiku do puli zwycięstw Yamaha dopisała kolejne, zwycięstwo w Africa Eco Race. Sporo tego. Czas przyjrzeć się zmianom. 

 

Co zmieni się w kokpicie Yamahy Ténéré 700?

Zarówno model Ténéré 700 jak i Ténéré 700 Rally Edition będą wyposażone w nowe 5-calowe wyświetlacze TFT. Są ona czytelniejsze od dotychczasowych, ciekłokrystalicznych. W każdym z nich będziesz miał do wyboru, dwa rodzaje wyglądu. W trybie „Explorer” w centrum znalazł się duży obrotomierz. W ustawieniu „Street” kokpit ma bardziej klasyczny wygląd z okrągłymi zegarami przypominającymi te analogowe. 

 

Yamaha Tenere 700 2023Yamaha

 

Łączność ze smartfonem to standard

Oba modele przygotowane na 2023 rok będą wyposażone w system umożliwiający sparowanie motocykla ze smartfonem. W celu nawiązania łączności smartfon musi być najpierw połączony z motocyklem za pomocą bluetooth przy użyciu darmowej aplikacji Yamahy - MyRide. Po podłączeniu smartfona w kokpicie będzie można odczytywać powiadomienia o przychodzących połączeniach, e-mailach i wiadomościach tekstowych. W aplikacji natomiast widoczne będą najważniejsze parametry motocykla, informacje o usterkach, które będzie można przesłać mailem na przykład do dilera.

Aplikacja MyRide oferuje również dodatkowe funkcje pozwalające śledzić pokonywaną trasę oraz rejestrować pokonany dystans, przyspieszenia, zmiany prędkości, profilu wysokości i wielu innych parametrów. Dane mogą być udostępniane w mediach społecznościowych, porównywane i omawiane z innymi motocyklistami na grupach i forach internetowych.

Trzy tryby ABS-u

W pierwszej wersji Ténéré 70, motocykl był wyposażony w prosty układ ABS, mający możliwość całkowitego jego wyłączenia. W nowych modelach na sezon 2023, zarówno Ténéré 700 jak i Ténéré 700 Rally Edition są wyposażone w udoskonalony 3-trybowy ABS. Ten system, wcześniej pojawił się w modelu World Raid. Umożliwia on wybór jednego z trybów pracy ABS-u działającego na obydwa koła; działającego wyłącznie na przednie koło; i całkowitego wyłączenia ABS-u.

 

Yamaha Tenere 700 2023Yamaha

 

Wiązka elektryczna przygotowana do instalacji quickshiftera

Modele Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition, już fabrycznie są wyposażone wiązkę elektryczną przystosowaną do zamontowania opcjonalnego quickshiftera. Ten ostatni jest dostępny za dopłatą.

 

Nowe: dźwignia hamulca przedniego, gniazdo USB i kierunkowskazy LED

Motocykle jeżdżące w terenie mają to do siebie, że często upadają upadków. Jednymi z pierwszych elementów, które cierpią podczas gleby są klamki hamulca. Dla zwiększenia wytrzymałości dźwignia hamulca przedniego została tak zaprojektowana, by nie złamać się w razie upadku motocykla. Motocyklowi turyści docenią również gniazdo USB montowane w miejscu dotychczasowego gniazda 12 V, oraz kierunkowskazy wykorzystujące odporne na uszkodzenia diody LED

Yamaha Ténéré 700 na początek

Od przyszłego roku podstawowy model Ténéré 700 dostępny będzie również w wersji dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2 z mocą fabrycznie obniżoną do 35 kW

Jaka są ceny nowych Ténéré 700 i Ténéré 700 Rally Edition?

Na razie to temat tabu. Zresztą nie ma się co dziwić, bo kursy walut szaleją, podobnie zresztą jak inflacja. A to wróży tylko jedno – przygotujcie się na podwyżki. Tanio to już było.

 

 

 

Zobacz również:
REKLAMA