[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.8

Nowe enduro Hondy - CRF 450L

Homologacja na drogę, waga na poziomie 130 kg i pierwszy przegląd po 32 000 km - nowe enduro Hondy zapowiada się całkiem nieźle. Jaką ma moc i ile będzie kosztowało? 

Honda pokazała właśnie nowy model CRF 450R na przyszły sezon. Na jej bazie powstanie też homologowane na zwykłe drogi, turystyczne enduro - CRF 450L.  Motocykl będzie ważył 130 kg,  spełniał wymagania normy Euro4. W skrzyni pojawi się szósty bieg, tak by motocykle można było pokonywać dłuższe odcinki nie tylko w off-roadzie ale i na asfalcie. 

Choć bazą dla CRF-a 450L była wersja R, obie maszyny to dwa całkiem różne sprzęty. Po pierwsze wersja L ma lampy, kierunkowskazy i lusterka - to oczywiste. Po drugie zmieniono w niej charakterystykę pracy silnika. Dlaczego? Po to, by zwiększyć trwałość jednostki i dostosować ją do obowiązujących norm emisji spalin. Fabryka zapowiada, że pierwszy duży przegląd motocykl będzie przechodził po przebiegu 32 000 km (!). Nie ma nic za darmo. Kosztem długowieczności spadła moc i nowe enduro Hondy ma do dyspozycji jedynie 25 KM (18,4 kW) i moment obrotowy na poziomie 32 Nm. O tyle o ile moc ta do jazdy w terenie wystarczy, to na drodze może być zbyt mała.

REKLAMA

W prawdzie nie znamy jeszcze ceny motocykla, ale poprzedni, wyczynowy model CRF 450R, kosztuje 42 800 zł. Do wersji L dołożono sporo akcesoriów, więc na niższą cenę raczej nie ma co liczyć. A szkoda...

Dane techniczne

 
SILNIK  
Typ Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy uni-cam
Pojemność skokowa 449 cm3
Średnica cylindra i skok 96,0 mm x 62,1 mm
Stopień sprężania 12,0:1
SYSTEM PALIWOWY  
Zasilanie Wtrysk paliwa PGM-FI
Pojemność zbiornika paliwa 7,6 litra
INSTALACJA ELEKTRYCZNA  
Zapłon Elektroniczny CDI
Rozrusznik Elektryczny
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Typ sprzęgła Mokre wielopłytkowe
Typ skrzyni biegów Manualna, sekwencyjna
Przekładnia główna napędowa Łańcuchowa
RAMA  
Typ Aluminiowa podwójna kołyskowa
PODWOZIE  
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2280 mm x 825 mm x 1260 mm
Rozstaw osi 1500 mm
Kąt pochylenia kolumny 28,5° 
Wyprzedzenie 122 mm
Wysokość siedziska 940 mm
Prześwit 315 mm
Masa własna 130,8 kg
KOŁA  
Przednie Aluminiowe szprychowe
Tylne Aluminiowe szprychowe
Opona przednia 80/100-21
Opony tylne 120/80-18
HAMULCE  
Przednie Pojedyncza tarcza
Tylne Pojedyncza tarcza

zobacz galerię

Zobacz również:
Moda na maszyny w stylu retro trwa w najlepsze! Royal Enfield Prezentuje prototyp - KX, którego stylistyka nawiązuje do motocykla z 1937 roku. Trapezowy widelec, skórzana kanapa, silnik w układzie widlastym 838 cm3, żeberka na cylindrach i głowicy. Całość wygląda obłędnie. 
ZOBACZ WIĘCEJ

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij