Nie spodziewałem się, że kiedykolwiek Harley-Davidson i KTM zaczną mówić jednym głosem, a zmiany w modelach AD 2015 będą miały charakter, nazwijmy go, kosmetyczny. Prawda jest też taka, że obie marki w swoich kategoriach mają silną pozycję i by coś zmienić w tym kierunku, konkurencja musi się jeszcze sporo napracować.
U pomarańczowych w dwusuwowych silnikach modeli enduro ciągle nie zobaczysz wtrysku paliwa, a nowy elektroniczny kokpit albo mniejszy i lżejszy akumulator nie są nowościami wyrywającymi z butów. Dla odmiany Harley-Davidson chwali się aż ośmioma nowymi odcieniami lakierów, którymi pomalowane są ich maszyny. Pozostałe zmiany to mieszanie detalami przejętymi z jednego z produkowanych już modeli i trafiającymi do innego.
Suzuki powinno pokazać nakeda GSX-S 1000, będącego większą wersją GSR-750. Plotki głoszą, że moc silnika litrowego gixera zostanie skastrowana do 150 KM, a układ hamulcowy dostanie ABS. W internecie krążą już zdjęcia tej maszyny, podpatrzonej podczas sesji zdjęciowej. Na stronie www.ninja-h2.com Kawasaki podgrzewa emocje przed pokazaniem swojego nowego sporta – Ninja H2 – który ma być powrotem do czasów świetności doładowanych silników.
W Ducati trwają przygotowania do prezentacji Scramblera. Część dziennikarzy miała szansę zobaczenia go na żywo, ale bez możliwości zrobienia choćby jednego zdjęcia. Scrambler ma być sprzętem stylistycznie przypominającym pierwowzór z lat 60. i napędzanym dwucylindrowcem chłodzonym powietrzem. Prawdopodobnie będzie to silnik przejęty z rodziny Monsterów 696/796, choć mówi się też o wersji 400 cm3. Mają go zdobić szczątkowa rama z rur stalowych, delikatnie wygięty wahacz, wydech dwa w jeden, króciutkie błotniki i 18-calowe przednie koło.
Beemka zapowiada lifting sportowego S 1000 RR i nowość – S 1000 XR, czyli coś na kształt Ducati Multistrady z 4-cylidrowcem o mocy co najmniej 160 KM. Ważący 220 kg bike obowiązkowo naszpikowany będzie wszelkiej maści elektroniką.
NIECH CIĘ ZOBACZĄ |
GRA MUZYKA |
CVO ROAD GLIDE ULTRA | CVO STREET GLIDE |
![]() |
![]() |
Ten ociekający chromem bike jest wyposażony we wszystkie gadżety, jakie tylko możesz sobie wyobrazić. W pozytywne wibracje będzie cię wpędzał potężny silnik Screamin’ Eagle Twin-Cooled Twin Cam 110. | Tego baggera śmiało można nazwać salą koncertową. Na jego pokładzie znajdziesz system audio Boom! o mocy aż 600 watów, z czterema głośnikami w przedniej owiewce i trójdrożnymi głośnikami zamontowanymi w narożnikach kufrów. Jak na wypasioną wersję przystało, CVO Street Glide’a możesz zamówić w jednej z czterech odmian kolorystycznych. |
LEPSZA NAWIGACJA |
NA STERYDACH |
STREET GLIDE SPECIAL | ULTRA LIMITED LOW |
![]() |
![]() |
Bike jest napędzany silnikiem Twin Cam 103™, a za ogromną owiewką Batwing pojawił się system multimedialny Boom! Box 6.5GT. Nowością jest potężny refl ektor z dwiema żarówkami halogenowymi, obręcze Enforcer oraz układ hamulcowy z ABS-em, do obsługi którego nie musisz już mieć uścisku dłoni Terminatora. | Jak nazwa wskazuje, ten sprzęt ma obniżone zawieszenia, kanapę na wysokości zaledwie 685 mm i kierownicę przesuniętą w stronę kierowcy, co według zapewnień speców z Milwaukee ma ułatwić niższym jeźdźcom prowadzenie tego kolosa. Nie wiem tylko, jak do lepszego prowadzenia ma się masa maszyny, wynosząca aż 398 kg! |